Crește Apple Music, da’ nu chiar ca Spotify

Apple Music a confirmat că a depășit pragul de 27 de milioane de abonați plătitori, cu o creștere încurajatoare în ultimul semestru: 7 milioane. Asta e cea mai rapidă creștere într-o perioadă de șase luni din scurta istorie a platformei, în afară de momentul lansării ei, la sfârșitul lui 2015. Apple a confirmat că Apple Music a depășit 20 de milioane de abonați pe 7 decembrie, adică aproape acum șase luni.

Cele 7 milioane de abonați care au apărut din acel moment bat la fundul gol cele 5 milioane adăugate atât în perioada ianuarie – iunie, cât și în iunie – decembrie ale anului trecut. În medie, Apple Music a adăugat 1,2 milioane de abonați pe lună în ultimele 6 luni.

E impresionant, dar un pic mai puțin decât cifrele de creștere care vin de la Sotify. Compania lui Daniel Ek a anunțat că a depășit 50 de milioane de abonați anul ăsta, în prima parte a lunii martie. Adică 10 milioane creștere în mai puțin de 6 luni. Ultimul anunț al companiei suedeze de streaming venise pe la mijlocul lui septembrie 2016: 40 de milioane.

Asta înseamnă că, în cele 5 luni și jumătate scurse între cele două anunțuri Spotify – de 40 și de 50 de milioane – baza sa de abonați a crescut în medie cu 1,8 milioane de abonați pe lună. Bine, creșterea procentuală de 25% a lui Spotify este, logic, mai mică decât cea înregistrată de Apple Music, care se laudă cu 35%. Zic logic, pentru că ea este legată de o bază inițială mai mare de abonați. Din toate cifrele astea, oricine e cât de cât priceput la aritmetică s-ar aștepta ca numărul de abonați Spotify să fi ajuns deja la 58 de milioane.

Vestea bună pentru Apple Music: cota sa procentuală din numărul total de abonamente al celor două servicii este din ce în ce mai bună. Cu 27 de milioane „în cont” acum și acceptând că Spotify are cam 55, Apple ar avea 33% din abonamentele ambelor platforme. Asta înseamnă mai mult decât avea acum un an, 29%, sau acum șase luni, 31%. Un alt argument pe care Apple l-ar avea ar fi că, în cazul Spotify, au fost necesari șapte ani pentru a ajunge la 27 de miloane de abonați. Apple n-a avut nevoie decât de doi, fiind evident ajutat și de miliardul și ceva de device-uri cu iOS de pe lumea asta, a noastră.

Ar mai fi o treabă: din momentul în care Sir Lucian Grainge, boss-ul de la Universal Music Group, a interzis lansarea albumelor casei sale de discuri cu vreun fel de exclusivitate pe Apple Music, acordurile aproape că au dispărut cu totul din industrie. Decizia lui Grainge a părut să apară ca urmare a celor două lansări de album ale lui Frank Ocean, „Endless” și „Blonde”, la sfârșitul lui august 2016, care s-au întâmplat cu o exclusivitate pe termen limitat pe Apple Music. Cam alea au fost ultimele albume semnate de un artist mare care să aibă o asemenea strategie.

Perioada dintre cele 20 și cele 27 de milioane de abonați Apple este, așadar, primul semestru întreg în care serviciul de streaming nu s-a bazat pe astfel de exclusivități pentru a crește numărul abonaților… și acum crește mai repede decât oricând. Așa-i că-i interesant?

Cea mai mare exclusivitate Apple de până acum a fost perioada de două săptămâni pe care și-a asigurat-o pentru lansarea albumului „Views”, al lui Drake, în aprilie anul trecut. Cu toate astea, playlistul lui Drake, „More Life”, a fost lansat simultan pe toate serviciile de streaming.

Șeful Apple Music, Jimmy Iovine, declara într-un interviu în luna mai: „Am încercat exclusivitățile. Poate vom mai face asta ocazional cu vreun artist. Însă caselor de discuri nu pare să le prea placă treaba asta și, în fond și la urma urmei, e conținutul lor. Dar noi ne orientăm acum spre conținutul video exclusiv și băgăm mulți bani în treaba asta.”

Conținutul ăsta video exclusiv a inclus, în ultimele luni, un documentar „de culise” despre albumul care a marcat debutul solo al lui Harry Styles, produs de un anume Rob Stringer. E clar că, atunci când vine vorba de atragerea unor noi clienți de streaming, Apple a depășit stadiul în care vâna lansări exclusive, iar treaba asta nu strică deloc performanțelor sale de pe piață.

sursa: Music Business Worldwide

sursa imagini: Wezank