Jesse Cannon și Todd Thomas sunt artiști din noua generație, oameni care și-au dat seama că, fără să cunoască îndeaproape rotițele care fac să se învârtă industria muzicală vor sfârși, ca atâția alții înaintea lor, umplând buzunarele altora cu propria lor muzică. Ei au un blog destul de interesant, deși un pic cam haotic pentru gustul meu. Musformation se cheamă el și, dacă aveți răbdare, veți găsi o tonă jumate de informații interesante.

“Get More Fans – The DIY Guide to the New Music Business” este, de la Passman spre prezent, cartea care mi-a deschis cel mai tare ochii spre zările astea încă un pic încețoșate spre care se tot îndreaptă industria muzicală. Dacă aș fi fost mult mai mare și mai deștept, asta-i cartea pe care aș fi scris-o. Pe cuvânt. Chiar dacă are imens de multe greșeli gramaticale și chiar dacă se repetă pe alocuri, ea rămâne una din cărțile care mi-au schimbat viziunea. Greșelile-s oarecum normale, cei doi vrând să facă un exemplu din faptul că, fără să aibă nici cea mai vagă idee despre ce înseamnă editarea și distribuția pentru o carte, au reușit să se descurce doar cu ajutorul Internetului.

În varianta ei pe Kindle, găsiți cartea asta aici.

Nu mai scriu nimic despre “Get More Fans – The DIY Guide to the New Music Business”. Urmează citatele* care mi-au plăcut cel mai mult. Păzea că-s multe!

“În industria muzicală de azi, nu mai e nevoie să ceri voie cuiva pentru a-ți construi o bază de fani și nici nu mai e nevoie să cheltui mii de dolari ca să faci treaba asta.”

“În fiecare zi, fanii unui gen muzical sunt expuși unor artiști care își câșigă fanii prin felul în care ascultătorii reacționează la muzica lor, în loc să beneficieze de campanii de promovare plătite de casele de discuri majore.”

“Cele mai bune locuri în care poți căuta inspirația despre cum să-ți promovezi muzica sunt alte domenii.”

“Toți muzicienii care își doresc să aibă un impact major pe piață trebuie să inoveze și să conducă.”

“Prea mulți muzicieni își pierd timpul dorindu-și ca fanii lor să gândească și să se poarte așa cum și-ar dori ei, artiștii.”

“Nu te afli în industria vânzării de muzică – așa cum atât de mulți muzicieni sunt convinși – ești în industria creării de relații.”

“Dacă nu vrei să faci tot ce poți pentru a câștiga fanii unul câte unul, atunci ai un mare dezavantaj față de miile de artiști care fac deja asta.”

“Mulți muzicieni treci prin perioade de absență, în care dispar de pe radarul fanilor lor. Lipsa asta de consecvență distruge inerția.”

“Țineți minte, muzicienii nu primesc oportunități imense pentru că există cineva care crede în ei. Ei primesc o oportunitate pentru că există cineva care crede că poate obține niște beneficii pentru că le-a oferit acea oportunitate.”

“Scopul fiecărui muzician ar trebui să fie acela de a-și face muzica și prezența atât de bune, încât să nu poată fi ignorat.”

“Adevăratul truc este să fii cineva pe care alții își doresc să-l vadă având succes.”

“Dacă unul din membri face mult mai mulți bani decât ceilalți, s-ar putea să fie destul de greu să se mențină coeziunea trupei.”

“Dacă ești norocos, cam 3 la sută din followers-ii tăi de pe rețelele sociale vor contribui financiar la proiectul tău.”

“Nu cerși! Spune-le fanilor tăi adevărul: industria muzicală este un sistem stricat și oribil, iar acum tu îți conduci afacerea așa cum trebuie. Spune-le fanilor tăi că acum tu ești casa ta de discuri. Nu-i așa că-i mișto?”

“Odată ce un om a devenit fanul muzicii tale, s-ar putea ca el să creadă că piesele de pe album sunt cele mai tari, dar dacă le-ar fi auzit pe ele mai întâi, s-ar putea să nu fi fost niciodată atrași de sound-ul tău. Câteodată ai nevoie să lansezi mai întâi piesele accesibile, comerciale către mase. Da, poate piesa asta nu arată tot ce ai de oferit, dar va invita ascultătorii să vină și să te cunoască mai bine.”

“Fanii nu-ți cumpără muzica pentru că sunt obligați s-o facă, ei îți cumpără muzica pentru că așa vor. Întotdeauna se poate găsi o cale de a nu cumpăra un album. Dar dacă ți-l dorești într-un anume fel, la un moment anume, trebuie să-l cumperi.”

“Să dai jos un link al albumului tău înseamnă că îi iei posibilitatea persoanei care vrea să răspândească linkul ăsta de a le spune prietenilor că ar trebui să devină fanii muzicii tale.”

“Perioada de vânzare înseamnă perioada în care tu reușești să faci valuri, nu perioada de timp în care un CD adună praf pe un raft, înainte de a fi returnat distribuitorului.”

“Muzicienii au tendința de a își imita idolii, dar să-ți promovezi albumul în același mod ca U2, DeadMau5 sau Metallica nu te va transforma în ei.”

“Efortul pe care îl depui contează mult. Există nenumărați alți muzicieni care încearcă să obțină aceeași atenție pe care ți-o dorești tu și, chiar dacă muzica ta e nemaipomenită, ea va sfârși probabil prin a fi ignorată de niște oameni care ar fi iubit-o.”

“Să ai concerte incredibile este cea mai bună publicitate pe care ți-o poți face.”

“Dacă ai un concert undeva și nu prea vine lume, nu mai cânta acolo din nou dacă nu ai de gând să faci ceva care să crească numărul de spectatori data viitoare.”

“Sigur, sunt momente în care boala sau circumstanțe neașteptate te vor împiedica să cânți, dar scopul tău ar trebui să fie mereu acela de a susține fiecare concert pentru care te angajezi.”

“Dacă ai un show live foarte bun, asigură-te că lumea știe asta. Mult prea mulți muzicieni nu reușesc să profite de propriile lor concerte așa cum ar trebui. Nu fi și tu unul din ei!”

“Mulți din fanii tăi își vor păstra aceeași adresă de mail mult mai mult timp decât durata de viață a oricărei rețele de socializare ar folosi vreodată.”

“Niciodată nu porni de la premisa că oricine îți iubește muzica e gata să primească vești despre tine cu aceeași frecvență care îți place ție și prietenilor tăi.”

“Dacă vrei să vezi cum cresc vânzările în urma unei campanii de publicitate, de obicei vei fi dezamăgit. Dacă vrei să vezi cum mai mulți oameni devin conștienți că exiști și vor să îți asculte muzica, s-ar putea să ai mult succes.”

“Prea mulți muzicieni își cheltuie timpul gândindu-se cum să-și protejeze mai bine muzica de piraterie în loc să se gândească la cum să o promoveze astfel încât cât mai mulți oameni să o audă.”

*traducerea îmi aparține

Goto Top