L-a sfârșitul anului trecut, Live Nation, condusă de CEO Michael Rapino, a avut o foame nemaivăzută – a “băgat la ghiozdan” 7 companii din industria muzicală.

Și ăsta a fost doar începutul.

Numai în primele 3 luni ale anului 2017, Live Nation a mai preluat controlul asupra a 6 business-uri din industria muzicală.

Ultima lor cumpărătură este festivalul britanic Isle Of Wight, care acum va fi organizat de Live Nation, împreună cu agenția lui John Giddings, Solo Music Agency – după ce Live Nation a cumpărat pachetul majoritar de acțiuni al evenimentului.

Alte achiziții din 2017 includ:

  • Compania independentă britanică Cuffe & Taylor care organizează Festivalul Lytham și Greenwich Music Time (ianuarie)
  •  Promoterul britanic independent Metropolis Music – în fapt lansarea companiei drept una nouă (tot ianuarie)
  • Festivalul BottleRock Napa Valley din California (ce credeți, tot în ianuarie)
  • Compania de touring CT Touring, cu sediul de bază în Idaho (același glorios ianuarie)
  • Promoterul număul unu din Israel, Bluestone Entertainment (februarie)

Cumpărăturile astea în coșul care era deja plin cu cele 7 companii care se ocupă de organizarea evenimentelor live, pe care Live Nation le-a cumpărat în 2016 :

  • Cei mai mari promoteri din Africa de Sud, Big Concerts (februarie)
  • Portofoliul de festivaluri al Union Events din Canada, inclusiv X-fest (Calgary), care între timp a fost anulat, Sonic Boom (Edmonton), anulat și el, și Chasing Summer, care pare să se țină în Calgary (februarie)
  • Tickethour, companie de ticketing din Atena, achiziționată de Ticketmaster, subsidiara Live Nation (iulie)
  • Nous Productions, promoteri francezi , achiziționați de la Warner Music Group. Haț? (august)
  • Pachetul majoritar de acțiuni pentru AC Entertainment din Tennessee care face parte din conducerea festivalului Bonnaroo Arts and Music și care organizează anual peste 1000 de show-uri (octombrie).
  • Pachetul majoritar de acțiuni pentru festivalul Sweden Rock – unul dintre cele mai populare evenimente muzicale de pe piața muzicală nordică. (noiembrie)
  • Un pachet de acțiuni care îi asigură controlul în compania australiană Secret Sounds Group (decembrie)

Iar pe lista asta nici măcar n-am pus achiziția companiei InDmusic, specialistă în Youtube multi-channel, pe care Live Nation a băgat-o la teșcherea în mai 2016. N-am pus-o, pentru că e din altă categorie. Una care ar trebui să ne dea puțin de gândit cu privire la planurile de viitor pe care le au băieții ăștia.

Veniturile totale pe anul 2016 ale companiei Live Nation au stabilit un nou record: 8.35 miliarde de dolari. Adică o creștere de 17%, ceea ce înseamnă imens pentru industria muzicală.

Concert promotion, cea mai importantă sursă de venit a companiei, a înregistrat o creștere de 20%, ajungănd până la 5.87 miliarde de dolari, în timp ce ticketing-ul (1.83 miliarde de dolari) și găsirea de sponsori (377.6 milioane de dolari), celelalte 2 mari diviziuni, și-au dublat veniturile anuale.

Potrivit actelor contabile depuse, Live Nation a folosit 211.6 milioane de dolari cash (valoarea netă a numerarului dobândit) pentru achiziții de-a lungul anului – cea mai mare parte pentru achiziționarea unui promoter de concerte din Germania și pentru controlarea pachetelor majoritare în firme de festival & concert promotion din Marea Britanie, SUA și Suedia.

Nu știu de la voi cum se vede treaba asta, însă ochii mei se cam obișnuiesc cu imaginea unui major nou-nouț pe piață. Nu unul care să fi existat pe vremea lui Taica Vinil, ci unul care vine cu viteza secolului nostru și cu sânge-n instalație. Adică, pe bune acuma, în momentul în care pentru din ce în ce mai mulți artiști concertele reprezintă principala sursă de venit, oare câtă influență capătă compania asta, care înghite festivaluri ca Haplea și începe să controleze piața asta în multe teritorii importante? Întreb pentru un prieten… (Știu că n-are nicio treabă întrebarea asta, da’ am tot văzut-o pe Facebook și tare am vrut să o scriu și eu undeva.)

sursa: Music Business Word Wide

Goto Top