Mixcloud semnează un acord de licențiere cu Warner

Pentru toți cei care preferă ascultatul în locul cititului, vă stau la dispoziție pe YouTube, SoundCloud și iTunes cu  variantele audio ale articolelor de pe blog. Oricare din serviciile astea vă satisface, săriți cu un subscribe, că mă bucur la fiecare. Promit!

Startup-ul de streaming Mixcloud taman ce a semnat un contract super-important – un acord de licențiere directă cu Warner Music – care îi va da ocazia să înceapă să construiască noi produse bazate pe venitul din abonamente.

Mixcloud este rivalul lui SoundCloud și atrage cam 17 milioane de useri lunar. Are 12 milioane de emisiuni radio, podcasturi și seturi de DJ care au fost uploadate de peste 1 milion de „curatori” – între care și Carl Cox, Moby, Erykah Badu și David Byrne.

Serviciul, apărut în 2008, susține că în prezent negociază cu Universal și Sony în încercarea de a pune la punct acorduri cu toți trei majorii. Până acum, Mixcloud a operat pe baza unor licențe de radio online pentru felul în care folosea muzica.

Ideea e ca aceste deal-uri directe cum e cel încheiat cu Warner le vor permite celor de la Mixcloud să le ofere mai multe servicii on-demand clienților – da’ mai ales să le ceară și niscaiva bănet pentru ele. Cofondatorul Mixcloud, Nico Perez, a declarat pentru Financial Times: „Nu vrem să avem abonamente de 9,99 de dolari pe lună. Segmentul ăla de piață e acoperit deja. Ce construim noi va fi foarte customizat.” FT scrie mai departe că detaliile produsului bazat pe abonament (al Mixcloud) încă sunt în faza discuțiilor, dar cu siguranță că el nu va fi o replică a abordării Spotify „ascultă cât vrei pentru 9,99 dolari pe lună.”

 

Luna trecută, Nikhil Shah, Co-fondator și Director Comercial al Mixcloud, a zis așa: „Credem că e nevoie să apară mai multe companii de streaming care să fie conduse în mod responsabil. O echipă restrânsă, costuri de management reduse și o monetizare eficientă a platformei pot avea o importanță imensă în menținerea unui serviciu de streaming pe linia de plutire.

Silicon Valley susține deseori că mărimea contează mai mult decât venitul. În ceea ce privește muzica, abordarea asta nu-i corectă. Nu e corect față de creatori și plasează companiile tinere într-o imensă zonă de risc, ceea ce îi pune în pericol și pe creatorii care îi furnizează întreg conținutul.”

 

Ce înseamnă asta pentru noi, românii. Pentru cei mai mulți dintre noi, nu e mare lucru. Dar pentru DJ, alta-i povestea. Licența de radio online pe care o plătea până acum Mixcloud îi permitea să fie extrem de „neatent” în ceea ce privește încălcarea de copyright. Dar lucrul ăsta se va schimba mintenaș în momentul în care majorii au acorduri de licențiere semnate cu, ceea ce azi încă poate fi numit de către DJ „paradisul mixurilor promoționale”.

sursa: Music Business Worldwide

sursa imagine: Resident Advisor