Startup-ul britanic MelodyVR face rost de 6 milioane jumate de parai

Startup-ul britanic de muzică MelodyVR a obținut 6,5 milioane de dolari într-o nouă rundă de finanțări care să îi sprijine expansiunea globală. 

Și deja face lucruri mari cu banii obținuți, angajându-l pe Ben Samuels ca Președinte și General Manager pentru America de Nord. Samuels vine de la Bkstg – aplicația dedicată fanilor, a cărei dezvoltare este susținută de Scooter Braun Projects, Live Nation și Three Six Zero.

 

În plus, MelodyVR l-a promovat pe fostul director executiv de la Spotify, Nikki Lambert, în poziția de Chief Marketing Officer. MelodyVR taman ce a semnat acorduri acum câteva luni atât cu Warner, cât și cu Universal, în ideea de a crea împreună și a distribui conținut VR care să cuprindă artiștii label-urilor și cataloagele lor de drepturi.

CEO-ul MelodyVR, Anthony Matchett, a declarat: „MelodyVR a fost fondată cu o viziune simplă: aceea de a da posibilitatea fanilor muzicii de oriunde să se conecteze cu artiștii pe care îi iubesc prin intermediul tehnologiilor de ultimă generație, astfel încât consumatorii să poată sta virtual pe scenă sau în studio cu artiștii lor preferați. De când am început afacerea asta acum 3 ani, piața de VR a crescut inimaginabil de mult. Fabricanții de hardware precum Facebook, Samsung, Sony, Microsoft și Google livrează toți echipamente VR și mulți sunt în curs de a lansa noi gadget-uri sau versiuni îmbunătățite ale acestora.

În ultimii ani am văzut numărul de utilizatori VR mărindu-se de la aproape 200.000 la peste 6,5 milioane de unități la nivel global. Studiile de piață estimează că, în următorii trei ani, vor exista cam 225 de milioane de aparate VR în mâinile consumatorilor. La fel cum MTV a cucerit lumea cu videoclipurile în anii ’90 și Spotify a redefinit consumul de muzică în ultimul deceniu, scopul pentru MelodyVR este de a livra următoarea generație de consum muzical fanilor.”

Matchett a confirmat că fondurile obținute vor fi folosite pentru a alimenta expansiunea globală a business-ului, pentru a ajunge la mai mulți artiști, parteneri și, în cele din urmă, la mai mulți consumatori:

„Vom investi în resurse adiționale și în personal la nivel global, având ca scop să atragem și mai mulți artiști din UK, dar și americani, prin birourile noastre din L.A, New York, Miami și Nashville, plus alte centre importante ale industriei muzicale din lume.

Matchett l-a lăudat pe Nikki Lambert care s-a dovedit a fi „nemaipomenit de când s- a alăturat companiei, anul trecut”. Apoi a adăugat: „Cu cât ne apropiem de momentul lansării vom acorda din ce în ce mai multe resurse marketingului în Europa și S.U.A., construind totul pe baza strategiei noastre de a amplifica vocile artiștilor, ale caselor de discuri și ale partenerilor hardware, atunci când ei vorbesc despre platforma noastră și conținutul ei.

În următoarele câteva luni, cum am semnat recent acorduri de parteneriat cu Universal Music Group și Warner Music Group, ținta noastră este să ne extindem și mai mult poziția de lider de piață semnând acorduri cu publisheri și organisme de gestiune colectivă la nivel global pentru a mări oportunitățile de extindere și implementare ale MelodyVR la nivel global.”

Acu’… Ce-ar mai fi de zis. Se cam desprind trei chestiuni din apariția acestui nou jucător pe piață. Primul, ăla istoric, e că se dovedește că nenea Spinrad a avut mare dreptate în a sa „Mașinărie Rock n’ Roll”, o carte SF (la vremea aia) pe care v-o recomand cu dragă inimă, ca să vedeți că nu numai Jules Verne a avut viziune pe lumea asta. A doua e că prevăd haos și săbii scoase de la toată industria de evenimente live și ticketing, care își vor vedea apele (și așa destul de nămoloase) tulburate și mai tare de acest nou tip de eveniment. Iar al treilea, care îmi trecu mie prin deblă cu inspirație tot de la deșteptul de Spinrad, e că nu mai e mult până vor apărea primii artiști ce vor exista doar virtual. Dacă nici pentru a merge la concert nu mai e nevoie să ieși din casă și să vezi omul în carne și oase, ce nevoie mai e de trupuri adevărate pe scenă în industria asta? Eu unul aștept virtualii cu dragă inimă, ca parcă prea-s multe ifose și fandoseli în lumea asta hartistică. Zău.

sursa: Music Business Worldwide