În 2016, sub conducerea companiei Vivendi,Universal Music Group a avut cea mai bună performanţă financiară din toate timpurile. Veniturile totale au crescut puțintel, deși download-urile, au scăzut cu 294 de milioane de dolari.
Noile cifre ale companiei Vivendi arată că, în ceea ce priveşte muzica înregistrată, publishing-ul şi alte activităţi, veniturile totale ale UMG au crescut cu 3,1%, ajungând la 5,83 miliarde de dolari.
În cadrul acestor sume de ansamblu, veniturile provenite din muzica înregistrată au ajuns la 4,63 miliarde de dolari, cu 1,8% mai mult față de anul trecut.
Pentru prima dată în istoria companiei, vânzările fizice au fost doborâte de streaming (atât cele pe bază de abonament, cât și cele gratuite care funcționează pe baza veniturilor din publicitate). Adică datorită Spotify şi Apple Music, veniturile pentru muzica înregistrată au ajuns anul trecut până la 1,64 miliarde de dolari. Și dacă încă nu vi s-a tăiat respirația, nu-i problemă. Abia acum vine vestea cea mare. Asta înseamnă o creștere de 55.5% (!!!) faţă de 2015.
Așa, de distracție, și pentru a compara cu același an pentru Sony Music, chestie despre care am scris deja, avem așa: 137 milioane de dolari pe lună, 32 milioane de dolari pe săptămână şi 4,5 milioane de dolari pe zi. Și pentru că, dacă n-ați făcut bine să citiți articolul de săptămâna trecută nu știți, sunt eu băiat bun și vă zic: Sony, spre deosebire de Universal, a terminat 2016 pe pierdere.
Să revenim la UMG, unde vânzările fizice s-au dus binișor în jos: au scăzut cu 13.1% faţă de anii trecuţi – ajungând la 1,36 miliarde de dolari. Dar cu adevărat la pământ au ajuns vânzările digitale: 835 milioane de dolari – o scădere de 26,1% faţă de anii trecuţi.
Încă vreo câteva date pentru ăștia ca mine, de salivează la statistici:
- EBITA (venituri înainte de dobânzi, impozite și amortizări), cea mai importantă metodă de măsurare a rentabilităţii companiei, a fost îmbunătăţită în 2016: 712 milioane de dolari, adică o creștere de 8.4%.
- Dacă igonrăm licenţierile şi luăm în seamă doar vânzările şi streaming-ul, atunci streaming-ul a avut o contribuţie de 42,8% la veniturile UMG din muzică înregistrată în 2016.
- Cei mai bine vânduţi artişti ai companiei Universal Music în 2016 (din punct de vedere al banilor aduși în companie) au fost: Drake, Justin Bieber, Rihanna, Ariana Grande şi The Rolling Stones
sursa: Music Business Worldwide