Eu n-am știut cine e Narada Michael Walden atunci când iubita mea, Georgiana, m-a întrebatn dacă să-mi cumpere varianta asta de biografie a lui Whitney sau nu. Am zis “da” pentru simplul motiv că, fix ca în cazul Madonnei, am simțit că nu știu nici pe departe destule despre Whitney. Iar altă carte despre ea nu era în anticariatul ăla. Apoi, când în josul coperții am văzut numele lui Richard Buskin, jurnalist și autor de bestseller-uri (nici asta nu știam, noroc că scrie sub numele lui), m-am gândit că Narada ăsta tre’ să fie careva important. Nu de alta, da’ era clar cine scrisese de fapt cartea. Așa că l-am gugălit.
E unul din cei mai străluciți elevi ai lui Quincy Jones, compozitor și producător renumit, care a lucrat cu o droaie de artiști din ăia mari. Da’ mari de tot. Uite, de exemplu, cu Aretha Franklin. Mai e nevoie să mai zic alt nume? Nu prea cred. Deja nici nu mă mai interesa câte din cuvintele cărțuliei fuseseră scrise de Narada și câte meșteșugite de nenea Buskin. Eram sigur că dau peste câteva secrete zemoase despre cum se face meseria asta de producător. Și am dat.
Dacă te interesează viața lui Whitney, poate nu asta-i cartea pentru tine. Narada se rezumă la a povesti despre bucata din viața artistei cu care a venit el în contact. Ceea ce mi se pare de bun-simț din partea dumnealui. Așadar o cunoaștem pe Whitney Houston în tinerețea ei aproape ingenuă, în apogeul forței ei creatoare, daaar, dacă vreți să vă înfruptați din declinul ei narcotic, nu-i asta cartea ce vă trebuie.
Recitind ce am scris, îmi dau seama că s-ar zice că nu e cine știe ce biografia asta. Da’ nu-i așa! Deloc nu-i așa. Orice carte pe care am citit-o vreodată despre muzică sau despre industria muzicală m-a învățat multe lucruri. La fel și asta. O recomand oricui are de gând să privească vreodată un cântăreț în ochi prin sticla cabinei de voce și să-i spună ce vrea să audă. O recomand și acelora care consideră sub demnitatea lor ideea de a orchestra sau produce o piesă compusă de altcineva. Știți ce? O recomand oricui iubește muzica.