MJInc

Nu-i taman biografie cartea asta. Da’ nici fix raport financiar nu-i. E un fel de struțocămilă simpatică și plină de cifre legate între ele de firul epic al dracului de încurcat al vieții lui MJ. Nenea Zack O’Malley Greenburg e, în timpul lui liber bineînțeles, “dăcât” absolvent de Yale și senior editor al revistei Forbes. Vă puteți așadar lesne da seama cam ce a ieșit atunci când Zack și-a suflecat binișor mânecuțele și s-a așternut pe cercetat, intervievat, sintetizat și concluzionat.

A ieșit o carte care la început te umple de uimire. Succesul are capacitatea de a face oamenii să uite de ei înșiși. Dar King of Pop a depășit orice limită. Popularitatea lui, banii pe care îi câștiga într-un an, investițiile pe care le făcea par pentru noi, muritori-cititori de pe Pământul lefurilor și al chiverniselii, la fel de ușor de înțeles precum ecuațiile lui Einstein. Apoi cartea devine cutremurătoare. Felul în care zeul investițiilor fericite, liderul unei echipe de oameni de afaceri abili și cu capul pe umeri a reușit performanța de a se da de-a berbeleacul financiar la vale în câțiva ani e înfiorător.

Ce mi-a plăcut însă foarte mult la “Michael Jackson, Inc.” a fost discreția pe care autorul a menținut-o față de anumite aspecte din viața lui Michael Jackson. O distanță respectuoasă, care nu ia în seamă altceva decât adevărul dovedit. O distanță a unui om care își respectă în primul rând propria profesie de jurnalist și apoi pe unul din cele mai mari nume ale istoriei muzicii mondiale.

Asta e o carte pe care le-aș da-o la citit tuturor părinților care își împing copiii să devină staruri înainte ca ei să poată înțelege câte ceva despre propria lor persoană. Pentru că “Michael Jackson, Inc.” e despre un om care, din cauză că n-a avut o copilărie normală, n-a reușit niciodată să-și dezvolte un set sănătos de valori. Iar inteligența, curiozitatea, bunul său simț n-au reușit să suplinească lipsa normalității din viața lui.

Să tragi concluzia asta dintr-o carte de business, asta numesc eu scriitor deștept.

Citatele mele preferate din cartea asta sunt:

“Trebuie să-ți vrăjești publicul în primele douăzeci de secunde; dacă nu-ți iese, atunci nu lansezi.”

“Nu i-a studiat doar pe greii muzicii, își amintește Forger. A studiat viețile unor oameni ca Michelangelo, i-a studiat pe The Beatles, pe Thomas Edison și pe Henry Ford… Misiunea lui era să afle ce anume, care erau acele calități, cum ajunseseră oamenii ăștia să aibă succes.”

“Când lucrezi la orice proiect, muncește cu cei mai buni oameni din acel domeniu, cei mai buni din lume – expertiză în fiecare domeniu, cea mai bună chimie, cei mai uniți – și muncește în secret. Și, când se așteaptă lumea mai puțin, lovește-i direct în frunte cu fenomenalul: cel mai puternic și neașteptat proiect. Abia atunci devine epocal, pentru că deții nestemata perfectă. Dar luptă pentru excelență și perfecțiune în tot. Studiază-i pe cei mari și devino mare în secret.”

“…nu endorsa produse care nu îți plac și include o c componentă caritabilă în fiecare contract.”

Puteți cumpăra cartea asta aici.

Imagine: www.washingtonpost.com (MJ, Inc.)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Goto Top