AMAZON SE IMPLICĂ ÎN AFACEREA FESTIVALURILOR DE MUZICĂ.

S-a aflat acum ceva vreme „pă surse” că Amazon ar fi în căutarea unui Senior ProgramManager, Music. Cel care va avea titlul ăsta pompos pe propria carte de vizită urmează să aibă ca unic scop în viață îmbunătăţirea radicală a experienţei celor 32 de milioane de oameni care participă anual la festivalurile de muzică în SUA. Anunţul surprinde cu două chestii. Că ăștia au mai mulți oameni de merg la festival decât suntem noi toți, cu diaspora cu tot. Și că se vor concentra pe inovare întru binele clienților lor.

Ei bine, inovarea asta marca Amazon implică, după cum ei înșiși o spun, „prezența fizică la festivaluri”. Trebușoara asta ar putea include: „livrarea de produse și mâncare la fața locului, vânzarea de merchandise unicat, meet&greet-uri cu artiști plus facilități de bază cum ar fi Wi-Fi gratuit, stații de încărcare pentru device-uri mobile și toalete”. Deci cum!? Facem pișu la buda Amazon?

Anunțul descoperit de surse continuă: „Acest Senior Program Manager, Music va lua o idee și îi va da viață.”

„Dacă te pasionează rolul muzicii în viețile noastre de zi cu zi, surprizele plăcute și fericirea clienților, crearea unor evenimente unice și memorabile, plus să construiești ceva de la zero, atunci  acesta e rolul pentru tine.”

În prezent Amazon oricum și-a cam vârât degețelele în industria de live prin operațiunea Tickets, lansată încă din 2015. Ea oferă clienților posibilitatea să cumpere bilete la concerte, la teatru și la evenimente comice.

Lawrence Peryer, fost mare boss la Warner, e cel care se ocupă de extinderea acestei operațiuni din Seattle, așezat în fotoliul confortabil de Director, Tickets.

În Marea Britanie, Amazon taman ce l-a șutit pe Jason Carter, cel care a creat platforma BBC Introducing, un proiect care a avut succes și care a căpătat repejor influență. Carter va fi Director of new initiative la Amazon, care e un titlu pe care, dacă-l așezi în balanță cu ce scrie mai sus, îl poți lesne pune în legătură cu evenimentele live.

Nu cu mult timp în urmă, spre sfârșitul lui 2016, Amazon căuta un Senior Business Development Manager, Tickets, care avea în fișa postului dezvoltarea planului de vânzări de muzică în Marea Britanie, treabă care includea lucrul cu promoterii, sălile de concert, casele de discuri și managerii de artiști.

Haț! La ce angajări s-au mai făcut pe la de-alde Spotify, Youtube, Facebook trendul e clar. Cum „profesioniștii” care conduc industria muzicală de prea mulți ani au praful pe ei de un deșt, cum ei refuză să înțeleagă din ce parte bate vântul schimbării, există niște băieți deștepți, care deja fac o tonă de bani din muzica online, care le fură binișor industria de sub fundurile lor obosite. Tare mi-e că, foarte curând, termenul de music business nu va mai putea exista fără un digital în fața lui. Dar muzica va cânta în continuare.

sursa: Music Business Worldwide