De vită, cu de toate, mai puțin AC/DC

Sony dă în judecată Applebee’s pentru că nu a plătit nici pentru piesa AC/DC pe care o folosește într-una din reclamele sale.

Cum puțini dintre voi (că io nu) ați avut ocazia să alegeți dacă să vă întoarceți din America sau să rămâneți acolo, mă văd nevoit să încep cu o explicație. Applebee’s este un restaurant tipic american de la istorie la meniu: poveste de succes comercial din aia de film de categoria B, cu iz de burgeri, steak și french fries. Nu știu dacă-i bun, că n-am mâncat niciodată acolo. Din câte am văzut eu, în Europa nu prea ar exista “a lu’ albina mărului”.

Să revenim la ale noastre. Sony e supărat rău pe Applebee’s pentru că a folosit două piese din catalogul său, una de la AC/DC și una de la C+C Music Factory, fără să plătească nici măcar un sfanț pe ele, conform unei noi acțiuni în instanță.

Sony zice că este proprietar de licență și de copyright pe “Gonna Make You Sweat (Everybody Dance Now)” și pe “Rock and Roll Ain’t Noise Pollution“, care apar amândouă într-o campanie de publicitate a restaurantului. Conform celor declarate oficial, Sony a fost contactat de un terț pentru a ceda dreptul de a folosi piesele în reclame TV care promovau carnea de vită făcută pe grătar cu lemne și serviciul Applebee’s de servire la pachet. Sony susține că a dat următoarele prețuri: 250.000$ pentru piesa AC/DC și 50.000$ pentru aia de la C+C Music Factory, că a trimis contracte de licențiere, da’ banii nu i-a văzut veci.

Când Sony a început să se agite, Applebee’s a declarat că ei au plătit acel terț. Da’ vestea asta nu i-a liniștit pe cei de la Sony, ceea ce mi se pare absolut normal, care a dat în judecată restaurantul pentru 300.000$ plus daune.

Applebee’s se ține tare pe poziție. Un purtător de cuvânt a ieșit pe metereze, cu paloșul scos: “Applebee’s intenționează să se apere cu toate puterile în acest proces, despre care crede că nu are niciun temei. Nu putem comenta mai mult despre un litigiu aflat în curs de soluționare”. Bam!

De ce am găsit eu de cuviință să vă povestesc toate astea? Păi motivele sunt simple: ca să aflăm și noi cam câți bani primește o piesă pentru o reclamă și ca să ne lămurim că țepe se dau și la ei. Șmecheru’ în tot articolul ăsta e Văru’ Terț, care rămâne anonim și cu banii la ciorap. Dacă are vreo rudă “pă la noi”, terțu’ știe ce are de făcut: insolvență & chill.

sursa: TMZ