Energie – buh-bye brand

Exista o vreme, deloc indepartata, in care aproape ca veneram brandul Energie. In (putinele) magazine care le vindeau pe vremea aia, hainele care aveau marca asta ma atrageau invariabil si bagam mana in portofel cu viteza cu care o musca se avanta in flacara lampii. Ea spre moarte, eu spre faliment. Aveam tot de la ei: umblatori, nadragi, cameshe, bundita, tot!!!

energie

Ba, la un moment dat, chiar asteptam noile colectii ca sa mai pot sa ma mandresc si eu cu ceva pe lumea asta. Dupa care, la un moment dat, s-a intamplat ceva. Parca prea mult sclipici, prea mare scris brand-ul, prea multe fermoare, prea de sunet de manea. Nevrand sa ma las cuprins de jale, am dat vina pe gustul indoielnic al natiei noastre de pitiponci.org. Aidoma cu Celio, o marca geniala la ea acasa, probabil ca si Energie ajunsese sa aduca in Romania doar ce se vinde. Alde „haoleomancatzashcetzoalami-amluat”.

De curand am avut ocazia sa intru intr-un magazin care vinde Energie intr-o tara extrem de civilizata, in care se naste moda de sute de ani incoace. Ei bine, cu durere in suflet, m-am despartit de marca asta. Ne-am spus „adio” fara regrete prea mari, ea si cu mine. Fara suferinta. Dar, odata ce mi-am luat periuta de dinti de la ea de acasa si, resemnat, m-am dus in alt magazin sa-mi caut haine ok, a aparut intrebarea: „Cine-o fi de vina, cine a gresit?”. Nu stiu cine canta maneaua si nu asta-i intrebarea. Ci, pana la urma, brand-ul s-a schimbat si mie nu-mi mai place? Sau eu am crescut, dragalita Doamne, om in toata firea acum si imi trebe chestii mai serioase de invelit epiderma-mi in curs de imbatranire? Voi ce ziceti?

Si, ca sa va fac raspunsul mai lesnicios, iata alte cateva brand-uri pe care le iubesc neconditionat din secunda in care si-au facut intrarea in viata mea: Converse, Apple IPhone, Dr. Pepper, Corona, Jack Daniel’s, Ray Ban, Fossil. Si asta nu pentru ca produsele care poarta marca asta sunt cele mai bune de pe piata. Ci pentru ca niste baieti destepti de la marketing au stiut sa transforme un cuvant si un logo in ceva cu personalitate, in ceva ce simt ca mi se adreseaza. Cu alte cuvinte, astea sunt brandurile de care ma las prostit cu dragoste. Voi v-ati indragostit de f’un brand pana acu’?