Majorii câștigă 150 de dolari din streaming. Pe secundă.

Universal, Sony și Warner au obținut mai bine de 1 miliard de dolari în primul trimestru al acestui an – generând aproape 150 de dolari pe secundă de la platforme precum Spotify și Apple Music.

Adică, pe bune – mai luați o gură de cafea cât timp citiți paranteza asta pentru a prelungi timpul până la următorul punct – și ei au câștigat deja mai bine de 2000 de dolari în răstimpul pe care voi l-ați petrecut citind aceste două fraze.

Money Graph

După ultimele cercetări, diviziile de muzică înregistrată ale majorilor au generat împreună 1,13 miliarde de dolari din streaming în primele trei luni ale anului. În caz că v-a fost lene să calculați, vă zic eu că asta înseamnă cam 12,5 milioane de dolari pe zi și 523.000 de dolari pe oră.

Universal Music Group deține o cotă de piață de 44% din acești bani, mulțumită celor 498 de milioane de dolari pe care i-a încasat din streaming în perioada despre care vorbim. Drept urmare, UMG s-a bucurat de cel mai bun prim trimestru din ultimii 15 ani, cu streamingul aducând o contribuție de 46% din veniturile totale. De fapt, dacă scoatem din ecuație banii din licențieri și merch – ca să avem o luptă dreaptă între vânzările fizice, cele digitale și streaming – atunci streamingul reprezintă 55% din veniturile generate de muzica înregistrată pentru UMG în primul trimestru, cu vânzările fizice având 27% și downloadurile 18%.

Sony Music a scos 332 de milioane de dolari din streaming în primul trimestru al lui 2017, având o cotă de 29% din piața majorilor.

Iar Warner și-a îmbunătățit performanțele, obținând din streaming 300 de milioane de dolari, adică 27% din total.

 

Interesant e că anul trecut se estimează că UMG, Sony și Warner au obținut 824 de milioane de dolari din streaming în fix aceeași perioadă. UMG avea o cotă mai anemică de doar 41%, cu Sony având 34%. Averea agonisită de americanii de la Warner din streaming în primul trimestru al lui 2016 a fost de 207 milioane, reprezentând 25% din totalul majorilor.

Asta înseamnă că Universal și-a crescut cota de piață cu 3%, în timp ce Warner a crescut copăcel, dar cu doar 2%. Cel mai important: veniturile totale pe primul trimestru ale tuturor majorilor au crescut cu 37% – sau 306 milioane de dolari – față de anul trecut.

Dar hai să ne întrebăm cât de grasă e întreaga piață de streaming în primul trimestru al lui 2017, adică inclusiv sectorul independenților. Estimarea n-ar fi, cică, cine știe ce precisă, însă suma s-ar ridica pe undeva prin jurul valorii de 1 miliard și jumătate de dolari. La suma asta s-a ajuns prin folosirea unei estimări recente, conform căreia independenții au deținut 24,4% din piața globală digitală în 2016.

Dacă ar fi să o luăm pe ghicitelea ar cam rezulta după cum urmează: dacă veniturile trimestriale din streaming în 2017 vor continua să crească aproximativ în același ritm pe parcursul întregului an, s-ar putea ca industria să obțină, la nivel global, 7 miliarde de dolari din streaming la sfârșitul anului. Asta ar fi însemnat 45% din veniturile totale ale industriei de anul trecut, adică 15,7 miliarde de dolari.

Semne bune anul are!

sursa: Music Business Worldwide

sursa imagini: Profit Guide