Exista un moment in care o idee e nou-nascuta si lipsita de pacat. Este momentul primei comunicari. Un om are o idee si i-o impartaseste altuia. Din momentul acela, ideea incepe sa aiba o viata, un destin. Poate muri la nastere sau se poate transforma intr-un erou universal. Evident ca in metafora asta moartea la nastere este replica “ce idee proasta” a primului recipient, iar calitatea de erou universal este cea pe care o dobandeste o idee gen “mi-a cazut un mar in cap, deci gravitatie” sau “Hmmm… sa fac Mc Donald’s in toata lumea”. Sau… “mancarea pe care ne-o servesc astia pe banii nostri nu e sanatoasa”.
In momentul in care doi astfel de eroi universali se intalnesc si se inclesteaza se lasa cu lupta grea. Una din luptele cele mai fun de urmarit este cea dintre marile lanturi de fast-food si principiul healthy food. E clar ca ele n-au cum sa fie vreodata sanatoase, pentru ca n-ar mai fi profitabile. Dar se pot preface. Pe bani, se poate orice. Si uite-asa, de cativa ani incoace, compania Mc Donald’s plateste tot felul de baieti destepti care sa-i scoata, dragalita Doamne, cat mai bio cu putinta. Ca au salatele cele mai bune, ca burgerii lor sunt facuti din carnea cea mai pura de vita neintinata de vreo chimicala, ca asa si pe dincolo. Daca ai sta sa te uiti la reclamele lor, ai zice ca “Supersize me” a fost un SF de prost gust. Baietii astia destepti insa au niste limite impuse de legi, astfel incat ei nu pot fabrica adevaruri noi, ci trebuie sa le tot cosmetizeze, sa le fardeze, sa le opereze ca sa le faca sa arate mai bine. Iar limitele impuse de legi le creeaza si lor limite. Pe care probabil ca le-au atins.
Nu de alta, dar altfel nu-mi explic cam cum ne insulta ei inteligenta in halul asta. Ok. Ca va dati mari ocrotitori ai corpului nostru, inteleg. Da’ poza asta o vad eu, cel care sta intr-un fast-food Mc Donald’s si bea un suc dintr-un pahar de hartie, nu din sticla. Toate Mc-urile arata la fel. Iar felul ala nu e cel din poza de mai sus. N-avem solnite pe masa. In poza poti astepta linistit sa apara un ospatar spilcuit cu meniul ca sa comandam. Eventual si un somelier. “Poti sa tii post si aici!” – zic ei. Acolo, unde stau fetele alea, poate. Dar aici, la Mc, unde sunt eu si fac o poza zambind deja malitios, e altfel.
Nu cred ca e vorba despre o greseala. Nu la nivelul asta. Nu una de ordin mondial. Nu pe astfel de bugete. Poate ca ei, creativii, osteniti de manipularea adevarului, au ajuns la un asemenea grad de subtilitate, incat rateaza clientul mai ceva ca nationala calificarile la turneele finale. Voi aveti vreo idee?
voi profita putin sa fac un anunt important:
Sunt prima care da comment!!
Si acum…pai Dane…ce sa-ti zic…desi si eu mai mananc la Mc din cand in cand…sincer..orice ai manca acolo te poate transforma in canibal..adica…dracu’ stie ce pun aia in carne sau in orice alt preparat…
Hmmm :-?… Cand eram mici ne zicea doamna invatatoare ca mancarea de la Mc e pe baza de gandaci modificati genetic :)). Se pune? 😀
am maincat si eu de la MC dar nu m am gandit niciodata la modu de preparare oricum daca e bun ce mai pun atatea intrebari bafta dan puup
Stii cum e?Nimeni nu ne obliga sa mancam acolo.Pot face ei reclama reclamelor.Daca eu cred ca nu-i bine pt. mine sa mananc de la Mc,(ca dracu stie ce pun aia in burgerii lor, nu sta nimeni langa ei sa vada).La urma urmei, consumatorul e cel care decide.
Toate MC-urile de la noi arata la fel. In Austria am baut cafea dintr-o ceasca gigantica si aveam solnite pe masa, iar in Germania, langa lacul Konstanz, sandwich-ul sau salata iti erau aduse pe farfurie. Din cate am vazut, doar in Franta si in Italia mai e ca la noi…dar asta poate si pentru ca sunt multi romani acolo 🙂
Pentru mine Mc’ul si KFC’ul sunt niste placeri vinovate pana la cer si inapoi, dar de care nu ma pot lipsi (e deja la nivel psihologic, de ala grav) macar din cand in cand :-<
Oricum, asta cu postul vad ca e serios. Toate pizzeriile au in post un cascavalut de soia, toate mini-/super-/ hypermarketurile au zeeeeeci de chestiute etichetate cu "de post" & so on.
Hop si Mc! (cu publicitatea – ca produsele este de multisor 😀 )
@Dana Nu e nici chiar asa de periculos. Poate nu foarte sanatos, dar nu cred sa mori sau sa fii “canibal” daca papi o data un dublu cheese.
@mei Foarte misto doamna asta invatatoare a voastra. Te face sa te intrebi oare cate alte asemenea adevaruri absolute v-a varat in creier?
@iulian Eu sunt de acord cu tine. Nu vorbeam despre alegerea de a manca sau a nu mananca la MC, ci despre felul in care mint in publicitatea pe care o fac.
@bek00letz Ok. Eu m-am bazat pe experienta MC din Stuttgart, Barcelona, Roma si Paris. Am zis ca am vazut destule. Oricum, tu vorbesti despre exceptii de la regula, asa cum probabil la noi este Rock’N Roll-ul de la Buzesti. Ideea e ca reclama o faci astfel incat consumatorul sa asocieze imaginea de acolo cu imaginea cel mai des intalnita la MC.
@Silent Postul e o mare problema pentru toti retailerii. Iar marketingul asta face de obicei: transforma dezavantajele in motivatii de a vinde mai mult.
Mmm, crede-ma, nu e misto! A mintit-o pe mama ca am copiat la autodictare. De atunci nu imi mai place :)).
autodictare!!! mama cat le uram pe astea, jur!
:)) You’re not the only one 😀
Si mint destul de frumos in publicitatea pe care o fac ei, dar……oricat de frumos ar face-o,tot minciuna se numeste.Asa ca ,este optiunea consumatorului de a crede publicitatea asta presarata cu minciunele sau nu.:D
Este optiunea consumatorului EDUCAT. Insa nu toti sunt educati… 🙂