Am dat peste poza de mai sus azi-dimineață, în timp ce mă chinuiam să-mi dezlipesc pleoapele. Evident că am dat click ca să citesc repejor despre ce-i vorba. Așa am aflat, într-un articol prea lung, în care mi se spunea cam de 3 ori același lucru, cum că vremea a fost urâtă și de-asta căutările avionului dispărut nu s-au putut desfașura în ritmul dorit, dar că ea, vremea, și-a revenit acum, deci pot căuta mai departe.
“Jurnalistului” care a scris mizeria asta aș dori să-i dau o mână de ajutor întru o mai eficace decelare a veștilor bune. Încearcă, prietene, o simplă substituire de termeni atunci când te ard buricele deștelor să scrii despre vești bune: înlocuiește subiectul știrii, în cazul nostru “avion”, cu mult mai familiarul “mama”. Eeeeeei… și acum să vedem ce-avem noi aici. Da’ chiar! CE avem noi aici?
Păi avem o știre din care aflam că vremea se îndreaptă, astfel încât căutarile după mă-ta pot continua. Te-ai bucura tu să afli asta? Hai, nu te mai obosi să te gândești. E primul exercițiu de acest gen, așa că te ajut eu: nu! Te-ai bucura să afli că au găsit-o în viață, că e bine, că a fost naufragiată pe o insulă pustie. Revenind la avionul cu pricina, ne-am bucura cu toții să aflăm că n-a murit nimeni, că, de fapt, el aterizase pe Otopeni, dar ai noștri nu l-au băgat in seamă. Până și să știm că avionul e praf, dar că a scăpat toată lumea ar fi o veste bună. Da’ că au plecat norii și haptezeci de mii de avioane și bărci vor continua mai abitir vânătoarea de epave și cadavre nu e o știre care să mă bucure, loază!
Sunt conștient de faptul că s-ar putea ca tu să mimezi doar lipsa inteligenței. Să fi pus titlul ăla captivant doar ca să îți atragi mult trafic pe site la o știre care altfel n-ar avea niciun motiv să trezească interesul cuiva. Și în cazul ăsta îți dau o mână de ajutor: nu mai mima! N-are sens. Ești fix așa cum vrei tu să pari. Adevăratul trafic, reach, engagement, cum oi vrea tu să-i spui, nu se face păcălind oamenii. El se face livrând conținut de calitate. Dacă ești în stare, bine. Dacă nu, nu-i problemă. Că pute țara asta de șomeri absolvenți de jurnalism. Unul tot s-o găsi să înțeleagă că Mediafax asta e o agenție de știri, nu un tabloid din care să aflăm ce buze hulpave s-au mai îndopat cu botox. Publicul ălora de-abia așteaptă să fie momit cu o “Veste șoc”. Eu, de la agenția de știri la care lucrezi matale, aveam nesimțirea să aștept (culmea!) știri.
Închei prin a-ți comunica o veste bună. Ai vrut să mă faci să dau un click. Ei bine, ți-am depășit așteptările. Am dat trei. Cel dorit de tine, cel cu care am închis mizeria de știre pe care ai scris-o, ultimul fiind “Unlike” paginii de Facebook de care te ocupi. Nu te apuca de substituit “click” cu “mama” acum. E o glumă. Vestea-i de fapt proastă. Că uite că m-ai enervat preț de cincisute de cuvinte deja.
Mai am doar câteva, de încheiere. Dar nu pentru tine, ci pentru cititorii mei: există platforme de știri ok in România. Folosiți-le! Mediafucks sucks!
Care sunt acele platforme de știri? Te întreb din curiozitate, să le dau like/follow/subscribe.