Mike King – “Music Marketing, Press, Promotion, Distribution, and Retail”

Dacă ați citit cartea lui Passmann, vă pot rezuma “Music Marketing, Press, Promotion, Distribution, and Retail” din primul paragraf. Mike King ia doar capitolele cu același nume din “All You Need to Know about the Music Business” și le îngrașă cu detalii. Cu toate astea, e una din cărțile despre industria muzicală pe care le recomand unui începător în domeniu. Nu abuzează de termeni de specialitate, nu intră în (prea) multe detalii legale, e plină de exemple extrem de relevante și menține un ton prietenos și cât de cât optimist. Bine, poate și faptul că Mike King este Chief Marketing Officer la Berklee Online, divizia online a Berklee College of Music.

A, și mai are o calitate cărțulia asta. Nu e lungă deloc. De fapt, e atât de scurtă, încât eu am citit-o în puțin mai mult decât o zi. E drept că erau zile de vacanță, în care altceva n-am făcut. Da’ tot înseamnă puțin.

“Music Marketing, Press, Promotion, Distribution, and Retail” înșfacă repejor problema și o întoarce succint pe toate fețele. Cum e treaba cu radioul, cu presa online, cu aia scrisă, cu fanii, cu netu’, cu social media – pe toate le lămurește din punctul de vedere al artistului care încearcă să-și facă muzica proprie cunoscută în anii hiper-aglomerati de informație pe care îi trăim.

Evident că în românește nu se găsește cartea lui Mike King. Dar pe Kindle o puteți lua de aici.

Citatele mele preferate din cartea sunt*:

“Din anumite puncte de vedere muzica devine secundară ca importanță, odată ce ei (fanii n. trad.) au luat decizia că le place cine ești tu.”

“Poate și numai din cauza volumului mare de muzică produsă și care are nevoie de promovare se bazează cei care au putere de decizie în industria muzicală de cele mai multe ori pe surse în care au încredere pentru a hotărî ce artiști să promoveze, mai degrabă decât să se bazeze pe meritele muzicii înseși.”

“Așa cum o trupă n-ar trebui să ia în considerare posibilitatea unui concert la Madison Square Garden fără să aibă o comunitate stabilă de fani care să garanteze umplerea sălii, tot așa o trupă n-ar trebui să ia în considerare promovarea unui radio comercial național fără să aibă forța de a atrage ascultători.”

*traducerea îmi aparține