Asta nu este, sau incearca sa nu fie, vreun post lacrimos de bosorog despre cand se canta muzica purtatoare de mesaj, cu versuri si cu notele muzicale frumos aranjate-n portativ. E doar o constatare a unui om care lucreaza tangential cu arta in cauza de aproape 10 ani.
Afon fiind, am ramas la cantatul adolescentin si acneic in oglinda. Insa nu m-am lasat cu una cu doua si m-am invartit sa prezint (demult, pe cand aveam vreo dooj de ani) o emisiune muzicala. Acum 10 ani in Romania, muzica de-abia se nastea. Se trecea de la sound-ul greu al muzicii usoare, prin formatii hibrid ca T-Short si K1, catre o muzica moderna oarecum normala si cat de cat actuala. Apareau formatii noi (pe vremea aia) ca Sistem, N&D, Voltaj (in formula noua si comerciala), Hi-Q, Axxa, Gaz pe foc, Body&Soul, Sexxy, Blondy, Exxotic, Double D. Lumea era fericita si usor de cucerit. I-am cunoscut pe toti acesti oameni in perioada lor de glorie. Cand cantarile se faceau doar de pe disc, la festivaluri de bere, la zile de oras, la nunti, botezuri si cumetrii. In perioada de haiducie a oricarei industrii aflate in era gri a primelor milioane. Unii infatuati si plini de ei, convinsi ca sunt buricul buricului lumii, ca muzica a inceput si se termina cu ei, vajnici agitatori a catorva sute de oameni. Hai poate mii, daca era oras mare… Altii mereu in priza, mereu gata sa faca inca un pas inainte. Si diferenta s-a vazut.
Acum vreo 4 ani a inceput marea vaicareala. Orice artist roman vedeai, era la un pas de lacrimi. Nimic nu mai mergea, nimic nu se mai indea. Romanii se cam saturasera de muzica asta facuta pe genunchi. Atomicul decedat si resuscitat ca TVKlumea murise definitiv. Posturile muzicale ramase puneau vama mare trupelor romanesti, preferand sa dea muzica de afara. Radiourile nu dadeau doi bani pe formatii care erau in mare voga la Radauti si in Popesti-Leordeni. Melteni cu ceafa groasa deveniti peste noapte mari manageri de trupe dadeau neputinciosi din umeri cand, siliti fiind sa faca pasul de la negociat cantari la telefon ca la usa cortului spre businessman adevarati, isi inclinau in cele din urma neuronul rapciugos in fata unei noi ere. Se nascuse INDUSTRIA.
A aparut armata disciplinata a lui Moga. Artisti-produse atent studiati si lansati la momentul optim. Artisti far’ de greseala, pentru ca nimic nu era lasat la latitudinea lor. Cand “banu’ inainte sa ma urc pe scena” a inceput sa fie inlocuit cu notiuni ca “pitch”, “briefing” muzica romaneasca s-a scuturat. Cine s-a putut adapta, a reusit. Pentru multe formatii transformarea a venit manusa. Greii muzicii romanesti au ramas pe picioare, s-au adaptat. De obicei unul sau doi membri ai fiecarei formatii se transformau in manageri, oameni de afaceri. Ii vedeai la intalniri, obositi de dupa concertul de aseara, insa seriosi, notand, adnotand, negociind. Pax romana! O vreme…
E drept insa ca erau vizionari care inca de pe atunci ziceau: muzica moare! Notele de pe portativ nu mai au nicio valoare. Nimeni nu mai canta. Muzica = DJ. Ca orice viitor neverosimil, si asta s-a transformat in prezent. Cand s-a intamplat asta? Nu stiu. Incet sau repede, cert este ca acum, muzica = DJ.
Notiunea asta a depasit de foarte mult timp termenul de om care amesteca piese in discoteca sau la evenimente. DJ-ul este acum producator de muzica. El are un show live in care amesteca intr-o retorta cibernetico-alchimica sunete provenite din tot felul de surse cu mici secvente muzicale produse pe loc, cu voce, cu alta voce si, daca chiar are chef, cu vreun instrumentist live. Uitati-va in orice top, ascultati orice radio da muzica noua: in Romania acum se asculta Deepside Deejays, DJ Sava, DJ Chris Mayer, DJ Rynno, Play&Win, Nick Kamarera, Adrian Eftimie.
Eu nu vreau sa dau cu pietre, insa oamenii astia fac muzica fara sa stie muzica. Ei nu stiu despre becari, bemoli, cvinte, majore sau minore. Pe ei nu-i intereseaza portative sau teorie muzicala. Totul e in calculator. Totul e samplat, mixat, remixat, masterizat. Asta e prezentul. Muzica, asa cum o stia toata lumea inca din preistorie pana mai acu’ vreo cativa ani e moarta. Repet. Nu emit aici judecati de valoare. Departe de mine gandul. Constat. Si mai constat ceva. Ca ma uit spre viitor si imi dau seama ca suntem la un inceput de drum. Inca se exploreaza. Deci cale de intoarcere la ce-a fost, eu nu prea mai vad. Voi?
cei multi..
Depinde de alegerile fiecaruia. Nu trebuie sa ascultam neaparat tot ce ni se da, muzica de acu’ cativa ani nu e moarta, tot acolo e si putem apela la ea oricand.
Este doar o noua etapa, cred. Si ca tot ce urca si coboara, asta mai mult ca sigur:)
Dan sitii bine ca si eu consoc indutria asta de ceva vreme, poate nu la el de bine ca tine dar sa zicem ca imi dau seam ce si cum.
Ce se intampla la noi nu e ce se intampla pe plan mondial. La noi deocamdata se alege calea usoara de face muzica si bani. Poate o sa se super putinii Dj pe care ii stiu, dar cu siguranta fiecare dintre ei ar trebui sa pune un “feat. Intel dual Core 2” sau “feat. Apple Mc Pro”.
Si mai e ceva… aia ce fac ei nu e muzica… e ritm.. muzica o iau tot din muzica din sample-uri… facute de altii pe portative cu diez, bemol, becar si cvinte.
Un alt lucru care mai trebuie luat in sema, e ca la noi ascultatorul, nu prea este cultivat. Asa ca nu are de unde sa fi auzit de BB King, Led Zeppelin, Guns n` Roses. Si pana la urma toti mari dj de afara sa stii ca au ascultat, sau inca asculta MUZICA.
Adolescentii de astazi daca aud un o bucata din Queen nu cred ca o recunosc si cred ca e cu siguranta mana DJ-ului.
Nu uita , si stim bine amandoi ca toti mari cantareti, indiferent de ce muzica spun pe gura au venit cu band. Iar band insemna partituri.
Asa ca e doar o etapa… totul se schimba… depinde doar de cat de repede se educa publicul. Eh, si aici incepe adevarata problema 🙂
Salutare Domnu’ Dan, mda referindu-ne la industria muzicala de atunci era o isterie de fiekre data knd o trupa aparea cu cva nou, cu un hit de o vara sau tot felul de genul acesta. Uitandu-ne in trecut aproape toate trupele de-o vara dispareau pur si simplu de pe mapamond, in prezent f putine de atunci ramanand bine pe pozitii(de ex. Voltaj). Acum in zilele noastre house-ul , techn-ul troneaza prin toate radiourile si fm-urile , t.v.-urile etc. Probabil acum este era asta a muzicii house si probabil va mai tine cva acest val imens kre mie unul imi place. Despre melodiile din trecut, am avut cateva melodii kre in mai imi plac dar kre mi-au placut , usor usor stingandu-se.
Ma opresc aici vbind despre industria muzikla viitoare si trecuta, pt k sunt f multe de zis….
Cine este interesat sa arunce un ochi pe blog-ul meu ;)…Ms frumos….see ya’ all
P.S. : DABIA ASTEPT FK-UL NENEA DAN….MI-E DOR DE VOI :*
Link-ul spre blogul meu este mai jos:
http://fl0r1n-thewisekid.blogspot.com
SALUTARE NENEA DAN,vorbind de industria muzikala din trecut mai exast acele trupe de o vara sau trupe kre au rezistat mai mult pe piata cu hituri celebre, a fost o perioada, dar multe dintre ele s-au rasfirat si chiar au disparut dupa o vara sau dupa un timp , urmand fiekre drumul lui spre muzik sau avand alte ocupatii.
Eu constat ca stiinta evolueaza,muzica evolueaza si ea,lumea evolueaza in general.Acum,daca sunt domenii in care “evolueaza” ar putea fi inlocuit cu “involueaza” e foarte mult de discutat pe fiecare domeniu in parte.
In ceea ce priveste muzica,perfect de acord ca ce se intampla acum e un inceput,si dat fiind ca,vrem nu vrem, timpul trece,peste ani tot ce inseamna acum “mixat”,”remixat”,”samplat” ori “masterizat” va deveni istoria reprezentata acum de “becari”,”bemoli”,”cvinte”,”terte”,”majore” sau “minore”,si probabil locul marilor muzicieni din manuale va fi luat de DJ-ii insirati de tine de acum.Si ce conteaza cunostintele lor teoretice in domeniu,atata vreme cat distractia este maxima pe muzica lor?!
E o chestiune de multi ani si multe generatii,si cum inca se exploreaza,se va explora in continuare,si se vor descoperi multe genuri si fenomene muzicale,numai ca noi nu vom mai avea ocazia in cateva zeci de ani sa le comparam cu ce a fost/este/va fi muzica.Asa ca deocamdata RAPPIN’ON!!!
Cateodata ai impresia ca asculti aceeasi melodie:|
Salutare Dan 😉
Dupa parerea mea, numanui nu ar trebui sa-i fie frica de “digitalizarea” muzicii, pentru ca, aceasta arta are marele talent de a-si schimba forma rapid, uneori de la sezon la sezon, combinand mereu elemente “noi”, multe dintre ele re-inventate sau readuse in atentia publicului.
Contrar aparentelor, performance-ul unui dj bun, implica o cultura muzicala vasta si mult exercitiu.
Cultura de remix, este o chestie buna pana la urma, pentru ca asa progresam si ne perfectionam, cu ce avem deja in dotare.
Vorbim aici de dj si muzica dance contemporana, dar exista o asemanare izbitoare cu anii 60 pe la final, cand dj-ul care combina sample-uri din diferite stiluri de muzica, era la putere in (pe atunci) noul curent HipHop.
Pe masura ce cultura a intrat in main-stream, mc-ul (maestrul de ceremonii)a preluat conducerea, ajungand sa renunte in totalitate la colegul de la platane.
Mai mult de atat, dj-i romani care au piese in heavy rotation pe la posturile de muzica sunt mai mult acolo de imagine, majoritatea nici nu-si produc piesele.
E la moda sa invarti din playeru ala, cu castile p-o ureche, asa cum a fost la moda pana acum sa ai break-danceri in clip, pe langa o cantareata “talentata”.
Totul se misca inainte atat in underground cat si in comert si nu avem de ce sa ne uitam inapoi, dar ca sa-ti raspund la intrebare.. nu cred ca se va reveni vreodata la ce a fost, cel putin nu in forma initiala.
Haidi pa!
Muzica veche ramane in inima fiecaruia dintre noi care mai pastram o parte din ceea ce a fost candva,din ceea ce era mai putin computerizat.
Insa recunosc ca nu-mi displace ce se aude acum prin cluburi si prin radio.
Pe mine mă îngrijorează direcţia spre care se îndreaptă muzica acum. Eu prefer muzica veche şi nu mă refer aici la trupele româneşti despre care vorbeai tu.
Iubesc să dansez şi, totuşi, melodiile pe care le ascult acum în cluburi mă irită (80% din ele). Noroc că s-au gândit unii (puţini, ce-i drept) şi la cluburi cu alte genuri de muzică, nu doar house-ul ăla plictisitor şi deloc melodios.
De acord cu tine. Eu am intrat anul acesta la festivalul Mamaia. Nu stiu la ce foloseste, mai ales in contextul asta sufocat de nenumarati DJ care zidesc zgomote si isi vand colajele. :)) Am mai fost prin cluburi si am auzit cum erau suprapuse doua piese cu tempo-uri diferite si/sau din tonalitati diferite, lucru absolut chinuitor pentru ureche, accident datorat lipsei unui minim bun simt muzical, ca sa nu avem pretentia cunoasterii teoriei muzicale.
Si cand te gandesti ca noi ne plangeam de manele…
Probabil te referi la muzica de la radio sau ce se da la posturile specializate de la tv. Daca da, atunci cred ca ai dreptate, numai ca inflatia asta a DJilor nu ii afecteaza pe cei care asculta “muzica lor”, pe ipod, mobil, playlist samd. Eu vad f multi tineri si nu numai cu casti in urechi. Probabil ca lumea s-a saturat sa i se impuna niste chestii la radio si asculta ce vrea.
Este important ca sa existe optiuni, sa se organizeze concerte de tot felul, si lumea va veni, pt ca exista “consumatori” de toate felurile.
Si ca sa ne amintim de muzica adevarata, care nu moare niciodata, am sa iti las un link, e una dintre cele mai frumoase melodii care s-au compus: http://www.youtube.com/watch?v=qOVwokQnV4M
Foarte bine punctat, Dan. Si totusi Sam zicea ca dj-i nu isi fac ei melodiile. Partial adevarat. De exemplu DJ Sava cumpara linii melodice, insa orchestratia din cate stiu el o face. in orice caz marea majoritatea a dj-ilor cumpara linii melodice. Si stiu asta din surse sigure. De altfel si primul album al lui HiQ, produs de Moga, cel care de fapt a adus succesul acestei trupe, avea melodii ale caror linii melodice fusesera cumparate de Moga de la un tip care era la Politehnica pe vremea aceea si care nu avea bani nici sa treaca strada. Ca vorba aceea, tara asta e plina de talente care se duc de rapa. In fine.
Acum, in legatura cu dj-i. Este mult mai la indemana pentru un club sa aduca un dj care costa max 400-500 Euro, decat sa il iei pe Stefan Banica sau pe Loredana care presteaza de la 10.000 de Euro in sus. Iar incasarile va asigur ca sunt mai mari pe muzica de club. Deci e rentabil pentru proprietarii de cluburi, pentru organizatorii de evenimente in aer liber etc.
Pe de alta parte mai cred ca muzica facuta de oameni cu scoala si care folosesc instrumente nu va muri niciodata. Este imposibil. Sa facem un exercitiu de imaginatie. “Sa zicem ca intr-o buna zi se ia curentul electric pe toata planeta, sunt miscari tectonice ale planetei, hidrocentralele nu mai functioneaza, mor oamenii care stiu retetele “fabricarii” curentului electric si dispar si ard si toate cartile in care se scrie despre curentul electric ” :))) (nu ma injurati e vorba doar de imaginatie mai mult sau mai putin bolnava). Ce s-ar intampla cu muzica? Ca DJ-i nu ar mai avea cum sa lucreze, ei fiind dependenti de tehnologie si de aparatura. Totusi nevoia oamenilor de a se simti bine la o bautura, la o nunta, va ramane. Si isi vor recapata adevarata valoare aceia care canta la isntrumente, care canta din voce etc. Toate analizele care acum par pertinente(si sustin ceea ce afirma Dan) sunt facute, sa nu uitam, in conditiile in care societatea e cu totul fucked up, totul e cu susul in jos. Entertainmentul este mai la putere acum ca niciodata. Totusi nu este o stare normala de fapt. Parintii nostri, care stiu o meserie sau multa carte, reusesc sa supravietuiasca acestui bombardament cu entertainment datorita bazei pe care si-au format-o. Tinerii din ziua de azi nu isi mai cladesc bazele absolut deloc, tot ceea ce conteaza pentru ei e ancorarea in fictivul eternei bune-dispozitii. Si isi vor lua teapa rau de tot. Ideea e ca muzica de acum e de mare succes datorita cancerului generalizat in care omenirea este lasata sa se scalde, o lume in care entertainmentul este valorizat la cote inimaginabile candva.
Inchid totusi prin a recunoaste ca muzica ce se aude la radio(adica acea muzica unde tonalitati diferite NU se interpun in cadrul aceleiasi melodii spre exasperarea urechilor)suna bine, e pe val si va mai fi.
You know waht? Tocmai mi-a venit o idee. Cred ca o sa ma fac DJ. Voi cei ziceti?
Dane, ma bucur ca ai scris ce-ai scris. Am scris si eu la un moment dat pe tema asta aici: http://www.laurentiu-guran.ro/2009/07/asta-e-muzica-romaneasca.html
Suntem pe aceeasi lungime de unda. Ma bucura insa sa citesc opinii de genul asta si din partea oamenilor de radio-tv, nu doar din partea cantaciosilor.
Intrebarea mea e: cine e de vina? Publicul? Realizatorii de emisiuni, topuri, etc?
P.S. Mi-a placut aia cu “posturile muzicale puneau vama mare trupelor romanesti”. Foarte adevarat. Iar taxele vamale se aplicau doar la cunoscuti, ceilalti pur si simplu nu aveau intrare. S-a schimbat ceva intre timp? 🙂
@fata din umbra E clar ca urca si coboara. Tot ce incerc eu sa stabilesc acum este daca urca sau coboara…
@Adi Posteuca Iti inteleg frustrarea pentru ca si eu ascult tot muzica mai veche. Insa nu despre asta vorbeam. Faptul ca nu cunosc muzica veche este cu siguranta o lacuna, insa nu un defect al copiilor din ziua de azi. Nici tu nu esti in stare sa deosebesti un set de-al lui Burridge de un set de-al lui Lawler. Iar ei pot. Deci… Eu ma intreb doar incotro mergem noi…
@Florin Domnu’ nenea Florin, ti-am mai zis si la alt post. Mai usor cu publicitatea. Daca ai sa casti matale ochisoru’ ai sa descoperi ca, daca vrei, iti poti pune link la semnatura commentului.
@Rafael Adica un fel de vazand si facand, nu? Cam asta incerci tu sa zici… Imi place foarte mult ideea ta: ce conteaza atata vreme cat lumea se distreaza. Ai mare dreptate. De fapt, muzica de-asta a aparut. Nu ca sa se transforme in ceva foarte doct si greu digerabil. Music is fun!
@Sam Foarte bine spus. Mi se pare cel mai tare raspuns pe care l-am primit pana acum. Total de acord cu tine.
@Cristina Carstea Si deci incotro?
@emma deci tu esti o nostalgica. iar directia spre care a luat-o muzica te dezgusta profund. Cam care e cea mai noua melodie ok la care te poti gandi?
@Daniela Cojocaru Cred ca mergi totusi putin prea departe. Imi pare rau daca ai nimerit in cluburi cu DJ aiurea, insa maneaua ramane o tara, o rana, o hidosenie. Nu si un set bun al unui DJ ok.
@Sirg Dar oare oameni care asculta Bach nu stramba dispretuitor catre cei care asculta zgomotul infernal facut de trupe ca U2 sau Radiohead in concert?
@bilasco86 :-)))) Gluma de final contine insa un mare adevar al zilelor noastre: oricine poate deveni DJ. Oricine isi poate pune castile pe urechi si poate mixa cu doua playere, un laptop si putin exercitiu. Insa nu oricine putea face muzica, pe vremea in care asta se lega de instrumente si de studiul notelor… O fi de bine asta? O fi de rau?
@Laurentiu Guran Nu. Problema unui artist incepator ramane aceeasi. Toate portile sunt inchise, pentru ca toate radiourile au politica de a nu FACE hituri, ci de a le DIFUZA.
deci in ambele parti.muzica veche o ascult atunci cand mi se face dor de tot ce a fost candva,iar muzica din zilele noastre,atunci cand traiexc in prezent,fara chef de trecut,atunci candsunt vesela si cu chef de viata.
diferenta insa se poate face foarte usor intre cele doua stiluri:nou si vechi.
una dintre diferente este ca muzica veche ramane mereu in sufletele oamenilor,pe cand muzica noua,de multe ori este uitata repede,isi pierde usor exisenta.
Intrebarea ta?daca se va mai reveni vreodata la ce a fost?Slabe sanse,oricat ne-am zbate noi si oricat ne-am dori sa se revina la vechea muzica,la vechile obiceiuri din industria muzicala.Si incetul cu incetul,muzica poate ca isi va pierde sensul acela de arta(asta in zilele noastre),insa niciodata nu isi va pierde radacinile.
Fain articol Dan. Ai povestit intr-un post scurt cum s-a intamplat treaba in ultimii ani. Ce as adauga este faptul ca acesti DJ nu sunt in mare lor majoritate producatori de muzica. Sunt 2-3 intre ei care stiu cu ce se mananca iar restul cumpara. Adica exact cum a fost si pana acum, nimic nou dar cu alt ambalaj. Acelasi obiceiuri si mentalitate de meltean. In ceea ce priveste band-urile live, multe dintre ele au ramas in cap cu retete prestabilite si principala lor activitate a ramas pupatul in cur al autoritatilor si al bisnitarilor care inca mai hotaresc niste evenimente de mici si bere. Eu vad asa viitorul:
– se va nisa treaba serios si vor rezista cei a caror muzica starneste destule sentimente pentru a atrage public pe bilete sau interes publicitar. Termenul de mainstream nu va ma fi ce a fost pana acum. Pana acum, consumatorii aveau mult prea putine canale de comunicare.
– cativa DJ se vor transforma in adevarate banduri iar restul in clienti. E suficient sa intri pe soundcloud sa observi ca toti sunt DJ. E un bombardament mult prea mare cu un risc de saturare exponential.
Eu zic ca viitorul suna mai rock decat ne imaginam. Insa e doar parerea mea.
Pai crezi ca in momentul in care omul se distreaza se mai gandeste el la cum se face muzica?!Nici vorba! se distreaza si atat.Iar daca cel responsabil cu muzica,pe langa faptul ca stie sa o faca,mai cunoaste si teorie,atunci se bucura si de aprecierea…docentilor.
Dane, exista un stereotip si anume ca melomanii nu asculta altceva in afara de muzica clasica. E ca si cum ai spune ca un admirator al artei plastice nu se uita decat la picturile maestrilor Renasterii. Dimpotriva, cu cat ai o cultura muzicala mai vasta, cu atat gusturile muzicale se diversifica si poti asculta mai multa muzica, dar devi tot mai pretentios la calitate. Sunt foarte multe trupe moderne care au o muzica valoroasa si singurul motiv pentru care nu se poate compara cu cea clasica e ca sunt din epoci diferite.
Dar problema pusa de tine se refera la calitatea muzicii.. faptul ca e o muzica improvizata, facuta dupa niste sabloane si nu rezultatul unor cautari, unui proces de inspiratie si asa mai departe. Ca sa nu mai spun ca muzica cu mesaj este tot mai rara, ma refer la melodiile pe al caror text se spune ceva, o idee, o atitudine, o filozofie de viata. De multe ori nici nu vreau sa ascult strofele pieselor de la noi pentru ca sunt atat de prostesti.
@Rafael — muzica nu se rezuma doar la distractie. Defapt distractia pe care o intelegi tu este o zbenguiala frenetica intr-o multime in care ai sanse mari de a te freca de altii. Sa ne amintim de muzica lui Michael Jackson, de albumele lui de top, care nu se rezuma numai la distractie. Te bine dispun, te antreneaza si iti dau o stare, o traire, plus o admiratie pentru MJ.
M-am gandit , cateva secunde , daca sa las acest comm. sau nu. Nu prea stiu daca are sau nu legatura cu articolul tau, Fintescu… In fine. O sa-l las… D’aia iti ceream, sau iti spuneam intr-un alt post ca mi-as dori,mi-ar placea sa mai vad la tv o emisiune muzicala gen “Prima Mix- Zid “.Daca ar mai exista si emisiunile acestea muzicale, poate ca nu am mai auzi numai de dj “cutare”, Play&Win, si altii. Daca imi aduc eu bine aminte la Prima Mix vedeam invitati ca: Voltaj , Iris, Holograf, Sistem, Delia(nu ca as fii fana Delia) Matache, Andrea Banica Paula Seling , Directia 5, Andra …oamenii acestia inca mai exista !! Doar ca unii dintre ei nu se mai numesc “Blondy”, Sexxy”…Oamenii astia si acum canta , cat de cat, muzica actuala, moderna si oarecum normala,si cu versuri frumoase… Nici inainte nu se prea se difuza , la radio, Paula Seling, Andra , Directia 5 , si atunci nici gand de dj “x” sau play and win…in schimb existau emisiunile muzicale !!!!! Tind sa cred ca vina nu o poarta numai : “muzica = DJ”. Trebuie sa revina pe ecran emisiunile muzicale !! Sunt convinsa , sigura ca: daca maine ar aparea la tv , Fintescu cu o emisiune muzicala precum “Prima MIX”, in care , Fintescu , i-ar avea invitati pe… NICO,Puya, Marcel Pavel, Nicolo( chiar, si-a sos album nou), orice alt artist , trupa buna…puahhh !! Lumea ar fii fericita!!! EU AS FII FOARTE FERICITA !!!! Emisiunilea astea, muzicale, ar fii ca o gura de aer… A inteles cineva CEVA din acest comm 🙂 ??? A…Fintescu,pe langa faptul ca aveai dooojjjj de ani…aveai si parul rosuuuuuu , verde… Mai vreu sa scriu ceva : Intr-adevat, muzica ce se aude acum pe toate posturile de radio, romano-englezeasca, suna bine , ne place …dar , totusi, e prea mult! Parca la toate piesele auzi acelas bit de la play and win, si deepside deejays. Parca devine sufocanta toata treaba asta…!!
@Cristina Carstea Ai raspuns printr-un “incotro” foarte personal. Eu ma gandeam mai mult la unul general, care sa priveasca intreaga muzica.
@George Transant raspuns. Nu sunt intru totul de acord cu asocierea pe care o faci intre un artist care isi cumpara piesele si un meltean. O multime de mari artisti isi cumpara piesele. Restul insa este amarui, dar adevarat. Nu cred ca are o mana atatea degete cati artisti romani sunt in stare sa umple Sala Palatului la un show pe bilete. Daramite Sala Polivalenta… Iar asta cu viitorul rock, poate privit prin prisma crizelor economice si sociale prin care va sa treaca lumea, ca doar asa s-ar explica un brusc apetit pentru o muzica exprimata energic si violent.
@Rafael E adevarat. Eu incercam insa sa spun ca acest mod de a privi muzica are doar cativa ani vechime. Si ca el se opune diametral felului in care muzica a fost compusa timp de foarte multe secole. Mozart si Bach nu faceau piese de “o vara”, ci in speranta ca vor rezista peste secole.
@Sirg Ai dreptate. Mi-am mai citit o data commentul in care ti-am raspuns si iti dau dreptate. Am judecat putin cam copilareste… Insa eu chiar te rog sa asculti cu mare atentie strofele pieselor romanesti. Astea noi care “suna international”. Sunt niste mostre de non-logica si non-sens, balmajite intr-o engleza mai de balta decat a lu’ Iliescu. Iar masura “internationalului” a fost data de interviul Innei, in care fata noastra sa facut de un mare si european cacao.
@Ramona Prima Mix avea pe vremea aia invitatii pe care i-ai listat tu acolo, pentru ca la vremea respectiva aia era industria muzicala. Acum epoca s-a schimbat, astfel incat, chiar daca s-ar reinventa “Prima Mix”, probabil ca tot Inna, Play&Win, Deepside Deejays ai vedea acolo.
Servus bro,
Sunt mult prea obosit acum ca sa comentez pe baza postului da’ uite, ca sa vezi ca m-am intors, zic si eu o vorba. Moby a trecut de la rock la disco, la rave, la techno, la dubstep, la electro and so on…
Fatboy Slim a schimbat si el vreo 3-4 genuri de-a lungul vremii. Paul Van Dyk schimba putin cate putin stilul la fiecare “cantare”. Sunt artisti care profeseaza de foarte multi ani si totusi reusesc sa se mentina in atentia publicului, pentru ca isi respecta meseria si ascultatorii.
P.S. Ti-ai luat casti?
P.S 2 Poate ne-auzim si noi zilele astea 🙂
P.S 3 Ma bucur sa vad ca te ocupi din nou de blog 🙂
welcome back, bro. Moby, Fatboy Slim astia-s departe de a fi DJ. Sunt artisti completi, posesori de cultura muzicala vasta. Paul Van Dyk e si acolo, aproape de ei. Eu ma referam insa la industria muzicala romaneasca in postul meu. Ca asa vin si iti dau cu Pete Tong peste bot de nu te vezi. Care e DJ sadea, insa stie toata muzica din mezozoic incoace. 🙂
P.S. Deci da.
P.S. 2 (desi cred ca ar trebui sa fie P.P.S. ca sa nu confundam cu jocul…) Pai hai, ce mai stai?
P.S. 3 Si eu ma bucur. Mai ales ca am ceva sa-ti arat. 😀
Tu cand dreacu’ vii la mare?
Al nabii sa fie de comm. ce ma mai enerveaza…este a 4-5 oara cand incerc sa-l trimit si….pica netul !!! O fii vreun semn? Pai daca nu mai lasi deoparte meteo…daca ai prezenta o emisiune muzicala precum “PRIMA MIX-ZID”,am redescoperii ca muzica inca se mai canta, ca acei artisi pe care ii vedeam acum 10 ani la prima mix( HOLOGRAF, VOLTAJ , Sistem , SIMPLU,IRIS, PAULA SELING, NICO, ANDRA ,ANDREA BANICA, DELIA MATACHE,si multi altii) inca mai EXISTA, ei inca mai canta “cat de cat” muzica actuala, moderna ,normala si cu versuri frumoase. Nici pe vremuri , nu cred, ca radiourile dadeau 2bani pe muzica romaneasca…dar,nu stiu…existau emisiunile muzicale care ii aduceu pe artisti in vizorul nostru, al publicului. S-ar putea sa ma repet, stiti “Atentie se canta” ? Acolo inca se mai canta , acolo mai vezi “niste ” Sarmalele Reci, o NICO, un Marcel PAVEL LOREDANA…Iti dai seama ca muzica nu inseamna nu numai “muzica=DJ” . A…Fintescu, pe langa faptul ca aveai 20 de ani aveai si parul…rosu si…verde. Stii ,nu? 😛
Cam asta e muzica din ziua de astazi . ” Vedeta ” pana nu are un Dj in fata numelui de scena ca sa dea bine la public nu se simte bine . Unii dintre ei probabil nu stiu cu ce se mananca asta dar vor sa fie si ei ” in feshan ” .
Cat despre note pe portativ , bemoli , becari etc cred ca reactioneaza gen Elena Udrea cand a luat contactu cu documentele tip doc . jpg si al dracii :)) .
Ce sa mai vorbim de cultura muzica , istoria muzicii .. alea s-au pus undeva intr-un sertaras .
Mai nou , toti suntem comentatori si cu totii avem cultura muzica :)).
P.S : mie una imi este dor de muzica veche ascultata la pick-up :-<
dar cine a OMORAT MUZICA BUNA IN ROMANIA? nu cumva…KISS FM cand s-a asezat pe fostul RADIO CONTACT, care CHIAR ERA POST DE RADIO!!! ati distrus un mit , pt. un jeg de radiou.
acum totul e o varza. posturi de radio jalnice, in frunte cu kiss fm. aceasta gluma de radio, pt. pusti si cocalari. rusine kiss fm! voi ati adus “trendul” asta idiot, cu “muzica” asta care toate “piesele” seamana intre ele.
@Andrey Hohoooooooooo, frustrati de-ai delfinului albastru. Nu credeam ca mai existati in afara de mediul aseptic al forumului CNA. Prietene, lasand faptul ca tu si gramatica limbii romane sunteti mari dusmani, mai mangaie-ti putin furia intre urechiuse ca poate se mai calmeaza. Si GANDESTE: daca lumea n-ar asculta, n-ar exista. Cu alte cuvinte, cei multi sunt aia care hotarasc. Iar tie, daca nu-ti place, nu te obliga nimeni sa asculti KissFM. Poti asculta ZU. A! Damn! E aceeasi muzica de pe Kiss. Hm… sa incercam PROFM. La dracu’! Tot cam pe-acolo! Noroc cu schimbarea la fata a Radio 21, care parca-parca incearca altceva. Trendul asta idiot umple cluburile din Romania. Asa ca, in numele tuturor idiotilor care isi rup pingelele dansand, te salutam. Ramai tu suparat. Noi mergem la party! :))
Salutare , pe data te 2 spre 3 aprilie asti difuzat de la un club parca ice club cu niste melodi mixate dragute , una dintre ele care m-a marcat a fost accea cu wtf cred ca in limba portugheza cantand-o o fata , imi ziceti si mie cum se numeste ?