OARE ANUL ACESTA VA FI VÂNDUT PUBLISHING DE MAI MULT DE 1 MILIARD DE DOLARI?

Anul 2017 se transformă într-un an istoric în ceea ce privește cumpărarea de publishing – și prețul plătit pentru el.

În momentul de față, industria muzicală globală a pus ochii pe 2 ținte: publisherul independent Carlin Music și grupul canadian OLE. Se aude că băieții de la Carlin și-ar fi scos la licitație bunurile. Treaba asta a atras instantaneu un interes de aproximativ 250 de milioane de dolari. Conform Financial Times (care, apropo, nu mai dă nici măcar o știre mokka pe site), catalogul lui Carlin, cu peste 100,000 de titluri, s-ar afla pe lista de achiziții a unor companii „mărunțele” precum Sony/ATV, Atlas Music și Concord MusicPă surse, cică s-ar fi auzit că un alt uriaș interesat de licitație s-ar fi retras. E vorba despre BMG.

Titlurile care sar în ochi din catalogul lui Carlin includ „What a Wonderful World”, melodia lui Elvis Presley “Thats alright Mama” și coloanele sonore ale musicalurilor precum Fiddler On The Roof și Cabaret.

În ograda vecină, Billboard afirmă că Ole ar putea să fie cumpărată cu vreo 800 de milioane de dolari. Compania cu sediul în Toronto caută niscaiva recapitalizare, pentru că fondul de pensii pentru cadrele didactice din Ontario – actualul investitor principal în domeniul achizițiilor – vrea să se retragă. Participanții la licitație sunt rugați să depună oferte de cel puțin 650 de milioane de dolari, deoarece Ole caută finanțare de aproximativ 800 de milioane. Însă mișcarea asta are un puternic iz de vânzare cu cățel și purcel a întregii companii.

E mare foame de bani dacă stăm să ne gândim că, recent, Ole a mai strâns 500 de milioane de dolari printr-o facilitate de credit. Canadienii au cheltuit pe achiziții, din 2004 până în prezent, 520 de milioane de dolari.

Se pare că industria trece printr-un moment care favorizează toți deținătorii de drepturi care vor să vândă, date fiind sumele plătite pe piață în ultimul timp, bașca interesul crescând al fondurilor de capital privat în domeniul ăsta. Ar putea aceste condiții ale pieței muzicale să ademenească alte companii mari ale industriei să își dorească să fie scoase la licitație?

Rămâne de văzut. S-au mai văzut și vânzări abandonate. Uite, de exemplu, după o licitație unde n-a primit prețul de achiziție pe care îl aștepta din partea companiei BMG, Imagem, compania olandeză, a declarat în decembrie 2014 că nu mai este de vânzare. Gura lumii zice că, dacă ar mai băga o fisă la treaba asta cu licitarea, Imagem ar genera oferte de nouă cifre (în dolari). Da’ deocamdată nu s-a auzit nici „pâs” dinspre colțul lor.

Ideea e că 2017 pare a fi un an în care piața de publishing o să plimbe niște bani grămadă. Pentru că, dragii moșului, nu uitați niciodată că adevărații bani din industria asta sunt în publishing.

sursa: Music Business Worldwide