Voi incepe prin a sublinia ca voi incerca sa mentin limbajul acestui articol cat mai “profan” cu putinta, astfel incat toata lumea sa inteleaga despre ce vorbesc. Si, daca tot m-am apucat de precizari, io-te inca una: nu am fost niciodata DJ de club. Vorbesc, insa, cu experienta de 14 ani de MC. In acesti 14 ani am lucrat cu zeci de DJ si am invatat si furat cat de mult se poate de la ei. In acelasi timp, dupa cum am mai spus-o, MC-ul este mult mai in masura sa vorbeasca despre cat de bine se descurca un DJ la munca, dat fiind faptul ca el nu trebuie sa apese butoane si deci poate sta cu ochii la public mereu.
Disputa veche si aprinsa dintre DJ-ii care inca pun de pe playere si cei care pun muzica de pe consola este una, din punctul meu de vedere, fara solutie. Parerea mea este ca e o cearta de copii mici. Singurul lucru care conteaza este efectul pe care munca unui DJ il are in final. E simplu, fratioare: danseaza lumea si se simte bine? Pe cine intereseaza atunci daca acel DJ pune muzica de pe laptop, playere, telefon, patefon sau mai stiu eu ce alt device mirobolant?! Inainte de orice, un DJ este un entertainer. Am avut ocazia sa cunosc o multime de oameni care aveau o tehnica deosebita, dar erau total lipsiti de orice fel de capacitate de a intrevedea seria de piese care va face lumea sa se ridice la dans. In ochii mei un DJ cu experienta de 10 ani si care mixeaza perfect, dar care nu reuseste sa miste publicul, valoreaza mai putin decat un pusti de 17 ani cu un laptop care are in degetele magia de a-i face pe oameni sa se simta bine inca din primele 30 de minute de program, chiar daca trecerile pustiului nu sunt perfecte.
Nu despre asta vreau, insa, sa va vorbesc. Ci despre cum schimbarea muzicii va subtia la modul serios numarul DJ-ilor bine cotati. Unul din cele mai importante elemente ale mix-ului este bpm-ul. Acesta este un acronim de la Beats Per Minute. Adica tactul fiecarei piese. Muzica house comerciala, cea care a facut legea timp de cativa ani, avea marele avantaj de a fi toata la acelasi bpm: faimosul 128. De ce este bpm-ul atat de important? Raspunsul e simplu. Mergem in club pentru ca ne place cum piesele se mixeaza, cum curg, adica, una din alta fara intrerupere si fara treceri suparatoare. Tactul piesei care se aude in difuzoare trebuie sa fie, asadar, cat mai apropiat de cel al piesei pe care urmeaza sa o mixezi. Daca nu e asa, atunci trecerea seamana, din punct de vedere sunet, cu o gramada de oale care se pravalesc pe scari in jos intr-un vacarm ingrozitor. Sau, folosind o comparatie mai apropiata de muzica, e ca si cum ai avea doi tobosari surzi care bat in acelasi timp rimtul a doua piese total diferite. Termenul pentru o trecere nereusita din punct de vedere al tactului pieselor mixate se numeste in argoul DJ-ilor “tropaiala”.
Evident ca nu doar bpm-ul pieselor mixate este important, din punct de vedere tehnic, pentru DJ. Mai exista o droaie de erori care zgarie urechea unui ascultator de muzica de club avizat: disonante, mixat pe contra etc. Insa totul era mai usor pe vremea cand toata muzica avea 128 bpm. Era ca o autostrada pe care toti soferii ruleaza disciplinat cu aceeasi viteza.
De la sfarsitul anului trecut, insa, muzica a inceput sa se schimbe. In afara de house-ul comercial, care cade intr-o dizgratie din ce in ce mai mare, au inceput sa apara tot felul de alte piese, cu bpm-uri diferite. Vorbim de hip-hop, r&b, reggae, pop… O droaie de genuri muzicale care pana de curand nu se auzeau in cluburi decat cu titlul de “exotic”, sunt acum elemente importante in playlistul oricarui DJ care vrea sa aiba succes. Problema care apare, insa, este una tehnica. De-abia acum se poate vedea valoarea fiecaruia din cei care se cred, vor sa fie sau chiar sunt DJ. Oricat de in dizgratie va fi muzica house (sau dance, daca vreti sa fim corecti din punct de vedere terminologic pana in panzele albe), ea va ocupa totusi un loc important in orice club. Problema este cum treci de acolo, catre muzica de-abia intrata in mainstream? Si, mai ales, cat de lungi si cat de dese sunt reprizele non-house in programul unei seri de succes? Si cum, odata schimbat bpm-ul de la 128 la ceva mai lent, treci inapoi in muzica house?
Vor exista intotdeauna DJ care vor stramba din nas si vor spune ca ei nu mixeaza decat house. In afara de cei reprezentativi ai genului (nu m-as astepta sa-i vad pe Efitimie, Rosario sau Optick mixand “Eu si iarna sunt pe val” vreodata), orice alt DJ pune muzica intr-un club mainstream si are atitudinea asta… nu prea e DJ profesionist. Daca muzica se schimba si tu te incapatanezi sa nu evoluezi odata cu ea, locul tau e pe raftul de bibelouri unde se aduna praful, nu in club. Treaba ta e sa distrezi lumea, nu sa pui ce muzica iti place tie sau ce muzica stii sa mixezi.
Poate nu intelegeti de ce scriu acest articol. Pai va spun eu de ce: pentru ca, din punctul meu de vedere, exista foarte multe cluburi in care acum lumea nu mai merge din cauza rezidentilor care, in loc sa se straduiasca sa aduca intr-un fel hiturile momentului in programul lor, se scarpina in scafarlie pana li se umplu unghiile de matreata, dau din umeri neputinciosi si o ard tot la 128 bpm, ca asa au invatat ei. Cluburile nu au voie sa moara. Ele reprezinta un element important al culturii urbane a prezentului. Unul din putinele locuri in care oamenii mai intalnesc oameni in viata reala si se distreaza impreuna.
Stiu ca acest articol va enerva multa lume. Singura idee pe care va rog sa o retineti inainte de a incepe sa fiti hateri este ca jobul unui DJ este, inainte de orice, sa DISTREZE lumea. Totul tine de tehnica, de cultura muzicala si, mai ales, de inventivitatea fiecaruia dintre voi. Nu va blazati aiurea, priviti evolutia muzicii ca pe o provocare. Multi DJ de sufragerie vor disparea… cei care vor ramane se vor chema profesionisti. Tu ce fel de DJ esti?
mda ….. nu neaparat trebuie sa bagi muzica comerciala ca sa distrezi lumea ….. sau ultimele asa zise “hituri” poate prin cluburile pe unde umblati voi asa e …. nu sunt rautacios sau sarcastic …. dar chiar ca acei asa zisi “dj” care o ard aiurea tot pe 128 sunt niste prosti si la un moment dat te saturi sa tot fii tot in acelasi ritm …. mai bagi un dubstep un minimal ceva ..
Cred ca esti singurul MC cu care mi-ar place sa lucrez, mi-ar place sa iti arat metode non-BPM de mixaj care provoaca si pastreaza energie pe toata durata setului.
Ideea celor care pun cu “laptopul” este sa faca mai mult si mai rapid decat cei care pun cu playere, platane, casete.
Pentru cei care habar nu au ce inseamna trecere dar pun cu traktor si fac spectacol fara sa puna “manele” este doar e chestie de timp pana invata si meseria pe langa hobby.
Sunt de acord cu tine…sunt Dj de peste 20 de ani…nu stau in lumina reflectoarelor pentru ca nu asta este important pentru mine…treaba mea este sa distrez oamenii cand merg la un eveniment…si crede-ma fac asta foarte bine fara sa fiu modest deloc…e munca mea…imi place ceea ce fac…si o voi face pana la 80 de ani daca ma tine bunul Dumnezeu in viata…succes maxim tuturor Dj…enjoy the sound of DJ ROSSI
Mare dreptate
Bun articol ! Poate o sa apara si schimbarea!
Bun articol , poate asa o sa mai inteleaga si altii cum e cu treaba asta ”DJ”:) !
Dan Fintescu…
Apreciez foarte mult acest articol, dar (sper sa ramane numai parerea mea), recent piesele cu bpm slow care apar pe piata romaneasca, au cv comun cu popcornul ce a fost pana acum cu famosul bpm 128, adica seamana extrem intre ele, dar NU ai mentionat faptul ca piesele ce se produc astazi, seamana mult cu manele, cel putin pentru urechea ascultatorilor! Sa stii ca asta e un mare motiv pt dji care nu o pun.
Multumesc! 🙂
De cand a inceput teroarea cu muzica asta house/dance/popcorn, s-au facut si tot felul de remix-uri la tot felul de piese din alte genuri muzicale. Se vor face in continuare pentru si de cei care nu sunt in stare sa faca un program complex.
Asta este o problema de moment ce va dura un an, maxim doi. Pe de alta parte fix problema asta e cel mai bun lucru care se poate intampla pentru dj-ii adevarati,adica de alta provenienta decat dormitorul.
Pentru ca dupa ce se vor cerne rezidentii vom ajunge inapoi in punctul in care dj-ii sunt chemati pentru stilul si muzica lor, as opposed to pentru nume ca pana acum. Pentru ca rezidentii vor avea datoria de-a pune muzica mainstream iar invitatii isi vor putea face seturile dupa cum le surade, fara sa mai fie nevoiti sa puna aceleasi piese ca rezidentul. La asta se va ajunge si de-abia astept.
Bravooo!!!
Aici cam ai dreptate !
Bravo Dane frumos material,poate multi dintre “deejay” aparuti peste noapte rezidenti la cluburi bune unde lumea cauta distractie vor intelege ce vrea si publicul. Din pacate sunt dj dar nu ma cred profesionit si tot timpul le-am amestecat nu mia placut sa o ard vorba ta nu la 128bpm. SUCCESE
Acei indivizi care pun muzica pentru “a distra” lumea se numesc intr-adevar entertaineri, iar ceilalti indivizi care au tehnica si construiesc ceva din piese se numesc DJ. Depinde de ce genuri de muzica este vorba…in cluburile cu muzica, comerciala, pun muzica entertainerii (tipii care sunt pusi acolo pentru a nu lasa pauza intre melodii), iar in cluburile cu muzica necomerciala pun muzica DJ-ii !!! In cluburile cu muzica, comerciala, toata lumea merge pentru a se afisa si a arata fiecare cat e de smecher fata de celalalt si cat de sus “sunt eu fata de tine” si prea putini pentru a se distra cu adevarat…in cluburile cu muzica necomerciala merge lumea care stie sa se distreze cu adevarat si nu arata cu degetul prin club. Lumea de muzica necomerciala merge in clubul respectiv pentru DJ-ul invitat, pentru tehnica dj-ului, modul in care pune dj-iul melodiie, mixul, setul care il construieste si stiu ce vor si de ce merg in locul respectiv, adica DJ-ul…Unde merge muzica comerciala se practica mult efectul de turma…adica ma duc si io in clubul respectiv pentru ca s-a dus ala si ala nu pentru dj sau muzica ce merge ca oricum tot ce e la radio merge si in club…Mai exista o categorie de entertainer, adica cel care pune muzica la nunti, botezuri etc… Parerea mea !!!!!
Chestia asta mi-a mai zis-o la un moment dat Dj Waren… Traba noastra ii de entertaineri… ca faci lumea sa se simta foarte bine pe Alex Velea sau minimal underground sau dubstep… who gives a f*&k? Am avut onoarea de a invata de la oameni care faceau treaba asta de pe la inceputul anilor 2000… si toti mi-au zis acelasi lucru… mixajul tine cateva secunde… piesa ramane. Lumea care vine sa danseze, danseaza pe muzica nu pe mixaj… si se simte lucrul asta foarte mult. Bravo pentru ca in sfarsit cineva cu putina influenta mai casca gura despre treburile astea!
zise unul din cei 2 care vin la evenimentele lor cu mixurile gata facute si dau play din MixMeister…La mai mare !!
Foarte bun articolul , Dan!
Chiar sunt cluburi renumite in Ro, care se confrunta cu problema asta.
E usor cand mergi in cluburi diferite in fiecare weekend.. Hai sa-ti spun ceva: Sunt rezident intr-un club din Calarasi, singurul de altfel din acest minunat oras. 90% din clientela, este aceeasi in fiecare seara de club, oare crezi ca poti sa-i multumesti pe toti? Oare reusesti sa schimbi 80% din playlist in fiecare seara? Eu zic ca nu prea se poate .. Schimbi 10-15 piese pe seara, dar 10 piese, inseamna 15-20 de minute(daca o lasi prea mult, devine plictisitoare) si restul de 9-10ore? Revii la vechiul playlist ..
bravo fintescule trebuia sa mai zici ceva si de fetele alea care pun muzica in sanii goi trebuie neaparat o schimbare nu sa mai fie in continuare muzica asta despalat creiere respect
Salut ,tin sa spun din capul locului ca am devenit Dj doar pentru faptul ca imi place sa fac lumea sa se simta bine ,insa concurenta si renumele altora nu m-au ajutat sa evoluez foarte mult, insa acum pun muzica pentru un radiou online si imi place ceea ce fac ,insa simt ca locul meu e acolo la pupitru cu lumea in fata mea fredonand melodia ,strigand ,lasandu-se dusi tot odata dusi de valul impus de pasajul melodiei .
Salut .. am citit acest articol si nu i-am inteles rostul.a fost ceva de genul … apa e uda.Daca patronii de cluburi nu ar mai fi asa chitrosi la bani si nu ar plati cu bani putin toti amatorii, atunci nu si-ar mai avea rostul acest articol,nu s-ar ajunge la penibila situatie in care un dj care isi noteaza langa numele piesei bpm-ul si care da gherle ar pune muzica intr-un club.Normal ca pentru astfel de “wanna be DJ” , articolul asta ridica niste semne de intrebare.EXEMPLU:un baiat care a descoperit ieri Virtual DJ-ul apare peste noapte cu aere de mare DJ.Ba mai mult , este foarte preocupat de numele de scena si de imaginea lui de mare scula,insa nu stie nici 2 piese.De vina nu este el ca ajunge in club si da gherle , ci patronul care il angajeaza si ii acorda credit.Deci,indeferent ca este prost dj-ul nu cred ca este de vina ca nu distreaza lumea.De vina este patronul care l-a angajat!S-a bucurat ca a venit pe bani putini si ghici ce – i s-a dus clubul in cap.haha – asa si merita.Dar DJ-ul profi unde este ?pai .. el cunoaste toate aspectele meseriei si nu poate munci pe banii unui amator,asa ca mai bine sta acasa sau isi cauta alt job , datorita situatiei de cacao.Dupa cate ati vazut sunt putin frustrat de salariile de dj din ziua de azi si de prostia majoritatii angajatorilor din domeniu.Ca o concluzie finala, un dj care se respecta tb sa fie bun tehnic si entertainer.
Va fi o provocare pentru mine !
Cred ca tu confunzi cluburile cu puburile, hanurile si discotecile :))Ma duc in club sa ascult muzica ce nu aud la radio/tv, ma duc in pub/discoteca sa ascult ce aud la radio/tv.
Problema e si al patroni care isi numesc discoteca/maneloteca CLUB.
Draga Dan , vorbesti din “experienta” dar te-ai intrebat vreodata ce inseamna sa fii MC ? In opinia mea cu cei 14 ani de experienta ai foarte multe de facut si nu mai tipa la microfon sincer e jalnic arata-ne ca stii si altceva bun , am inteles cu totii esti persoana publica… felicitari !!! Dar nu te mai da ce nu esti sau cel putin mai invata ceva de la numele grele din showul “Batranesc” …gen Mike Diamondz la care nici nu iti dai seama cand canta piesa cand baga omu … Concluzia este :To be the best you got to work ! Nu sa ne vorbesti de experienta ta si de Dj ca stie Olix treaba cu “vaca” ! Pace
Respect! Mai adevarat ca aici nu exista.Un dj nu pune muzica pentru el.Un dj adevarat pune muzica in functie de pulsul salii unde are loc evenimentul.Din cauza asta multi “dj” se vor muta in alta piata. Respect inca o data!
Câteva corecții: muzica n-a fost niciodată STANDARD la 128 bpm. Ăsta este – adevărat – BPM-ul comun în dance/house, însă nu a fost niciodată un standard. De la 120 la 135 bpm, muzica house variază cu nonșalanță, și crede-mă, n-o să-ți dai seama niciodată într-un club. Dinamica piesei o va da întotdeauna complexitatea sunetelor care o compun. Sau ritmicitatea bass-lineului…sau balansul de cinele…whatever. Poți să-ți mixez un set la 125 bpm (deep-house-ul stă în general pe-aici), și ție să-ți sune techno. Depinde de muzică…
Apoi: skill-ul unui dj vine înainte de toate din progresia muzicală pe care o realizează. Într-un club, progresia muzicală trebuie să fie ușor sinusoidală: crește, crește, crește, atinge un maxim și apoi coboară, pentru o nouă urcare. Altfel, e obositor și plictisitor. Sunetele trebuie să fie complementare, linia de bass să completeze armonios linia de bass anterioară, și pe cât posibil să respecți cheia muzicală a piesei anterioare. Dacă rezolvi situațiile astea, ești un DJ tehnic. De acord cu tine, mai departe trebuie să simți și muzica. Dar un Dj care simte muzica dar e praf tehnic, n-o să dea niciodată pe spate un public de house. Un public de Pink după Guetta după Guță, da… Oricum, oamenii sunt rupți de beți și vor să audă ce-aud la radio. De-aia cei mai buni DJ din lume sunt scumpi și au succes: pentru că realizează seturi armonice, set-uri care hipnotizează. Fie ei Luciano, Fatboy Slim sau Lee Burridge. Și de-aia, tot ei sunt Djii care nu prea pun hit-uri. Hit-urile sunt un soi de jocker pe care îl scoți din mânecă atunci când dai chix, sau când – pur și simplu – e o seară moartă.
Asta legat de muzica house. Celelalte genuri n-au apărut acum. Hip-hop, R&B și restul există de când house-ul, ba chiar dinaintea lui, numai că pentru multă vreme stilurile au rămas distincte. Un DJ de house pune house, are un public de house, cu o anumită filozofie de club. Cu anumite așteptări. Într-un club ”de de toate”, pretențiile sunt altele, așteptările sunt altele. Muzica house se mixează într-un fel, hip-hop într-un fel, r&b într-un fel și Guță într-un fel… Când vrei să le amesteci, nu mai mixezi, ci mai degrabă filezi piesele, le ”păcălești” din cross-fader, sau le cauți ”jumătatea de beat”. Nu mă pierd în detalii tehnice, nu-și au rostul, dar crede-mă, se poate mixa foarte bine și amestecat. Cine a făcut-o până acum (sunt mulți), o vor face la fel de bine și de acum înainte. Cine preferă un stil distinct, curat, pentru un anumit gen de public, va rămâne la filozofia lui. Nu se produce nicio revoluție în muzica de club. Lucrurile au fost așa de când lumea… Se întâmplă, poate, doar un regres generalizat, pe toate genurile, dar asta este o altă discuție. Baftă !
Interesant articolul, exista mult adevar in el legat de perceptia Dj-ilor.
Dar nu pot fi de acord cu fenomenul comercial care se intampla in majoritatea cluburilor din Romania, generat din pacate de doleantele modeste ale consumatorilor. Un consumator care iese din casa pe acorduri de Casablanca, intra in masina si canta la radio Casablanca, si se duce la club unde vrea sa asculte Casablanca mai tare…
Oricat de mult se va schimba muzica, extended`urile se vor face foarte usor pe 128 deci tot acelasi bpm vor folosi multi desi vor avea 1 min,1 min si ceva de beat mort (ca sa faca el trecerea) .. Ideea e ca piesa originala trebuie pusa asa cum e ea(exceptie cu remixurile de senzatie) insa noi vorbim de piesele care se invart in jurul bpm-ului 100 🙂
Mainstream? Comerciala? TRANCE tati, Armin van Buuren, Markus Schulz, Andrew Rayel, Paul Van Dyk, Paul Oakenfold, astia sunt DJ & Producatori care merita respectul.
Sunt de acord cu tine Dan , degeaba te numesti dj daca nu sti sa manuiesti publicul .Este foarte importanta si tehnica de mixaj dar oare mixezi ce trebuie ?? Deasta s-a inventat termenul de tracklisting pentru a aranja piesele (cum spuneai de bpm)in functie de ritmul si tempo-ul acestora mentinand atmosfera pe o perioada mai lunga din acel gen pentru a fi posibila o trecere usoara intre piese si a modela gustul publicului pana la maximul de distractie din acel nivel al genului ce ofera respectiva atmosfera.Nu prea vad un dj profesionist punand o piesa rap apoi un house apoi iar un rap si apoi un pop sau ceva de gen…
Sau daca esti dj fixat pe clubbing , nu prea vad sa multumesti oamenii doar cu “un colt de paine” pentru ca sigur nu au crescut alaturi de David Guetta sau Afrojack.
Cluburile vor re-deveni cluburi iar locurile publice care își spun acum așa vor fi la loc discoteci. A durat ceva timp dar se întîmplă și la noi.
Deasemenea ai punctat corect că EDM nu este muzica house.
Toate bune!
salut.cu postul asta ai dat peste nas mai multor dj care se cred profesionisti si mai au si norocul sa mixeze in cluburi cunoscute dar numai la 128 bpm.cunosc dj care au lucrat in cluburi foarte cunoscute si habar nu aveau sa lege doua r&b.asta-i adevarul
Dragul meu Dan, desi specifici ca tu esti MC, scrii un articol despre dj. Felicitari pentru cele scrise mai sus doar ca, cel putin din punctul meu de vedere, NU te poti sa te numesti Dj atata vreme cat pui muzica de pe consola si TRAKTOR, VIRTUAL sau orice alt program de gen !! Repet, din punctul meu de vedere, orice copil care isi permite un oarecare buget isi poate cumpara o consola care pana la urma mixeaza “singura” apesi SYNC si..go go go..SE NUMESTE DJ??!! Mai departe, NU SE POATE NUMI DJ , un “individ” care merge intr-un club, nu cont care, cu programul GATA INREGISTRAT (indiferent de nume sau de la care radio este !!!!!!) Cat despe piesele aparute recent..ADEVARAT, MULTE PORCARII !! “DA-TE-N DRAGOSTEA MEA !!!” AIUREAAAAAA !!! CE DRACU AM RAMAS FARA IMAGINATIE????!! PENIBIL !! CE URMEAZA “BAGAMI-AS IUBIREA IN TINE”??:))) Ahh si app..piesele la 128 de care vbesti tu, vezi ca is la 127 de fapt, nu te lasa pacalit de ceea ce iti afiseaza programele pt laptop sau unele unitati(a se intelege CDJ). Multa bafta in continuare si astept si de la voi un program de “Partid” life, nu facut de acasa !!!! Cat despre piesele alese..FOARTE SMECHERE !!!
http://www.alltimeclubbing.com/live-clubbing
Cum ai ajuns tu sa scrii asa porologhie,nu stiu…Te mai si lauzi ca ai trit prin cluburi ca MC!!!
Poate ca MC-donald ca din ce ai scris se deduce ca nu prea ai habar despre ce inseamna dj,clubbing,etc.
Mai sus ai un link de vizionat inainte sa mai scoti porumbei pe gura.
Un sfat:daca nu esti bagat in seama,nu te baga singur sau altfel spus ” mai bine taci sa creada lumea ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu”.
Bafta!
De-acord cu tine, Dan. Cred ca si baietii astia 🙂
http://www.youtube.com/watch?v=9l0lqQnNbME
Si pentru asta s-au inventat si extendedurile la muzica comerciala … plus ca poti sa treci usor de la o piesa de club la cv mai lent ca doar deaia e pus Pitch-ul ala acolo 😀
Dle Fintescu
Va scriu aceste randuri precizandu-va ca am avut mari ezitari in a-mi “murdari” IP-ul cu aceasta interventie pe site-ul dvs.Dar , ca un om ce are constiinta , ma vad dator sa va “urechesc” un pic ..parinteste ce-i drept !
Articolul dvs este din start o blasfemie adresata tuturor oamenilor care intr-adevar au contribuit la zamislirea VIETII DE NOAPTE …Este o jignire adusa din start DJ -ilor care , mai experimentati sau nu , sunt parte integranta din ceea ce va aduce PAINEA pe masa SI DVS.
Ar trebui de-asemenea sa stiti , cu mare parere de rau pt cei 7 ani de ACASA (si nu ma refer la postul TV , am simtit nevoia sa precizez) , ca nu sunteti indreptatit sa JUDECATI un DJ .Explicatia este pe cat de hilara pe atat de concluziva in ceea ce priveste cultura dvs .
Curios as fi ce scoala aveti in domeniu muzical ? Iertati-mi impertinenta intrebarii ..Si sunt curios pentru ca trebuie sa invatati si dvs , dle MC , ca o piesa are MASURI , constructie , PASAJE (nu subterane , din nou ma vad obligat sa precizez )…intelegand acest lucru am speranta ca veti sti cand sa NU MAI URLATI .
Vedeti dvs MICROFONUL este un instrument folosit de MC pentru a capta atentia publicului intr-un mod placut , este un INSTRUMENT deoarece cu ajutorul lui auditorul simte MESAJUL MUZICAL …NU SPAIMA UNUI “MC” EXECUTAT PE BEAT !
Articolul dvs face si apologia “hit-urilor” de radio din Romania ? Asa de intelege ..
Si draga dle Fintescu , fara pic de tendentiozitate …MUZICA NU SE SCHIMBA …MUZICA EVOLUEAZA…CEEA CE TARE MI-AS DORI SI PENTRU DVS !!!!
Cu deosebit respect , oricand la dispozitia dvs .
UN MURITOR DE RAND PE UN CRESCENDO !!!!
P.S. Respect tuturor celor ce au fost obiectivi in a comenta nelicentios o insiruire de cuvinte care jigneste o breasla intreaga !
Foarte putini au inteles despre ce vorbeste Dan aici. El vorbeste strict despre cluburile unde se asculta hituri, nu despre cluburile underground!
Cele mai mari cluburi din tara asta sunt cluburi cu muzica comerciala (scuzati cacofonia), nu cluburi underground!
Oamenii care vin in cluburile astea, oamenii care fac consumatie mare, vor sa auda hiturile momentului presarate printre alte piese cunoscute!
Vorbea cineva mai sus despre djii mari si scumpi! Primii 4 dj din top100 sunt Armin, Tiesto, Avicii si David Guetta! Toti si-au crescut numele si prin faptul ca au avut cate o piesa super comerciala pe mai toate posturile de radio din lumea asta! Toti pun in seturile lor piese mainstream! Pentru ca lumea asta vrea sa auda! Si lumea pe asta danseaza in general!
Si inca ceva, pentru ascultatorul obisnuit nu conteaza ca tu vii cu mixul de acasa pe un cd, ca mixezi de pe playere, vinyl sau de pe consola! Pentru omul obisnuit care vine in club conteaza sa-i placa ce aude si sa se simta bine!
Asta e ca si cum ai spune ca nu te uiti la o emisiune tv care nu e live doar pentru ca ea e inregistrata si produsa asa cum trebuie!
La fel si pentru patronii de club, pentru ei nu conteaza de pe ce pune dj-ul, ci conteaza sa vina oamenii la eveniment, sa consume de la bar, sa se simta bine si sa revina si la urmatorul eveniment!
Eu nu mai am nicio sansa sa intru intr-un club din romania …mi se pare cea mai oribila muzica …exact de acele hituri de care zici ..problema e ca hituile la noi sunt prea naspa ..:(
Ascult partydul kiss fm destul de rar, si pana acum doua trei saptamani nu am auzit altceva decat comert si iar comert,
Poate pentru voi abia acuma se schimba muzica dar in Cluj s-a schimbat demult (vezi cluburi precum Janiss, Euphoria Music Hall, My way si altele) unde se distreaza lumea cu adevarat si nu tzopaie de pe un picior pe altul si dau din maini ca la sky pe muzica la 128bpm.
Acuma 2-3 saptamani am auzit la partyul kiss fm Will smith- miami si am ramas placut surprins. Iar dupa repriza de hip hop prima piesa (o piesa ft importanta atunci cand schimbi ritmul) a fost Kings of Leon – Sex on fire (ceva remix house). Eu aleg sa incep de multe ori cu piesa de mai sus dupa ce se termina un concert deoarece stiu ca nu pot da gres cu o melodie atat de buna.
Ma bucur sa vad ca alegeti si voi muzica buna in detrimentul muzicii comerciale si vreti sa iesiti usor usor din tipar,
Nu va mirati ca sunt asa multe cluburi si dj fixati pe muzica house-comert-kiss fm deoarece fenomenul este intretinut si de voi. Cunosc multi dj care va urmaresc traklist-urile si isi fac setul dupa editiile voastre de partid. Sunt convins ca daca samabata veti pune Zdob si Zdub -Buna dimineata, saptamana viitoare piesa asta se va auzi in multe alte cluburi din tara.
Tot la editia cu pricina voi face referire, pe piesa Born in a system (daca bine retin) ai folosit cateva versuri (And now you do what they told ya) din piesa Killing in the name of. Concluzia: puteti mai mult decat aratati!!!
Parerea mea proprie si personala, fara sa jignesc pe nimeni este ca in cativa ani, de nisa vor fi cluburile comerciale si muzica buna (indiferent de bpm, varsta sau gen) va fi mainstream.
dj alex tripon rezident Euphoria music Hall
https://www.facebook.com/EuphoriaMusicHall?fref=ts
@Mihai Nu stiu daca ai citit inceputul postului meu. El se refera la curentul mainstream din Romania, in momentul de fata. Strict la felia asta de DJ-ala m-am referit si la nimic altceva. Restul genurilor muzicale isi au cu siguranta particularitatile lor, pe care insa nu le cunosc indeajuns de bine pentru a le putea comenta.
@SHVR Multumesc de aprecieri. Iti amintesc ca nu despre playere vs. console am scris eu postul asta.
@DJ ROSSi 🙂 Bafta in continuare!
@DJMirillio Suna a manele pentru cei care stiu cum suna manelele. Orice piesa la bpm slow poate fi asemanata cu o manea, insa asta nu inseamna ca si este. In cazul asta orice reggaeton din lume poate fi considerat tot manea. Iti dau, insa, dreptate dintr-un singur punct de vedere: intotdeauna muzica mainstream va fi considerata de unii prea “a gloatei”. Nu sunt aici sa judec calitatea muzicii, eu am vorbit doar despre DJ. Si doar despre DJ-ii la care ma pricep si anume aceia din muzica comerciala.
@Lucian Da, poate. Insa remixurile acelea nu-ti permit decat sa inserezi o piesa low tempo intr-un program de 128 bpm. Or, in acest moment, e nevoie de reprize intregi. Ceea ce face acele remixuri de care vorbesti sa fie putin cam inutile. 🙂
@KLP Nu mi se pare ca in acest moment rezidentii si invitatii trebuie sa puna aceleasi piese. Asta nu s-a intamplat, de fapt, niciodata. In general, atunci cand au invitati, niste rezidenti profi si nefrustrati, vor face un warm-up corect, evitand hiturile momentului care cu siguranta ca isi au locul in main.
@Ariana Nu iti voi combate punctul de vedere. E clar ca tie iti place muzica necomerciala. Insa te voi ruga sa nu uiti ca aici este vorba despre GUSTUL fiecaruia. Nimeni nu merge in club de sila. Cu totii dau niste bani ca sa intre si pe consumatie pentru ca vor sa fie acolo. Faptul ca tie nu iti place atmosfera din cluburile comerciale este libertatea ta. Insa iti recomand putina toleranta. Faptul ca tie nu iti place un anumit lucru, asta nu inseamna ca acel lucru nu este ok. Exista DJ de muzica comerciala care din asta traiesc si care, tehnic vorbind, sunt de un nivel extraordinar. La fel cum sunt DJ de muzica necomerciala care sunt praf din punct de vedere tehnic. Eu m-am referit la o specie de DJ pe care tu nu ii inghiti. Ok. Cu asta sunt de acord. Nu uita ca nu te obliga nimeni sa-i asculti. Restul comentariului tau este, insa, subiectiv.
@vlad In cazul in care nu ai observat, eu sunt MC, nu DJ. Am spus asta din startul articolului pe care evident NU l-ai citit. Asadar iti recomand sa-ti scoti frustrarea din ochi si sa-ti folosesti oleaca mai cu talent neuronii. MC-ul nu are cum sa vina cu mixul facut de acasa, genialoidule de celuloid. 😉
@Vasile Feraru Nu cred ca am deschis subiectul asta in articolul de mai sus. Da, problema rezidentilor este, intr-adevar, una care merita discutata. Am niste idei in sensul asta si probabil ca voi scrie un articol doar pe aceasta tema. Iti multumesc pentru ca inspiratie.
@gabi Ai inteles perfect ideea articolului meu. Nu “apa e uda”. Ci prea multi asa-zisi DJ in cluburi si prea multi DJ profi someri din cauza ca piata s-a dus in cap cu oameni care se vand prea ieftin.
@Adrian Funk Fiecare are un motiv propriu si personal pentru a se duce in club. Daca tu te duci ca sa asculti muzica pe care nu o auzi la radio, asta e alegerea ta. Nu este insa ok sa-i condamni pe altii doar pentru ca au ales altfel decat tine. Asta nu-i face pe ei mai prosti sau mai buni. Gandesti obtuz, din pacate.
@Borgore Mike Diamondz este, in primul rand, un cantaret. Care din varii motive si considerente este si MC. Eu nu m-am pretins niciodata cantaret. Cu toate astea, iti aduc aminte de un motiv foarte bun pentru care oamenii aia NU au murit degeaba in 1989: ai libertatea sa NU ma asculti. Nu-ti place munca mea, du-te in alta parte. Crede-ma, nu-ti voi duce lipsa. Eu am scris despre DJ, nu despre meseria de MC. Si crede-ma am lucrat la viata mea cu unii din cei mai mari pe care i-a avut si ii are inca tara asta. Vrei nume: Raoul Russu, Rosario Internullo, DJ Optick. Daca ai sa te uiti la oamenii care au dat share si like acestui articol vei vedea printre ei nume ca DJ Jonnessey, Speak One sau Adrian Eftimie. Pace!
@Liviu Stanciu Multumesc ca ai citit articolul si multumesc si pentru comentariul amanuntit. Eu m-am referit strict la raftul cu cluburi mainstream, pentru ca pe raftul asta se afla, in acest moment, job-ul meu. Aici ma pricep eu. Sinusoidala de care vorbesti este, insa, valabila orice ai mixa. Chit ca este vb despre deep, rave, reggae, techno sau Guta. Intr-un fel, concluziile noastre sunt identice, desi vin din unghiuri diferite de vedere. Cine a stiut, va sti in continuare. Cine nu, asta-i viata. Bafta si tie!
@Adi Atunci cand acel consumator (care este majoritar ca procent al consumatorilor de club din Romania) va incepe sa ceara altceva, crede-ma, atunci programul DJ-ul de mainstream se va schimba si el. Pana una-alta… acesta este curentul mainstream in momentul de fata.
@MusatN Exact asta e problema despre care vorbesc eu in articol, expusa de tine intr-un mod foarte tehnic. Da. Exact asta! 🙂
@Level Corect punctul tau de vedere. N-am spus ca un DJ bun va schimba genul muzical o data la o piesa. Aici incepe problema nuantelor. Pentru ca fiecare gen muzical si fiecare public isi vor avea propriul climax, care trebuie simtit foarte bine. Altminteri repriza de… orice ar fi… va fi mult prea lunga. Sau mult prea scurta…
@SoBoCat Nu stiu daca se va intampla asa. Sa nu intram acum in amanunte legate de consumatori si de criza financiara. Oricum, cert este ca multe cluburi se vor inchide pe mana rezidentilor. Care de fapt este mana patronilor zgarciti, care nu-si dau seama ca lumea chiar vine in club PENTRU MUZICA!!! 🙂
@Gabi Prietene, n-ai inteles nimic din articolul meu. Eu ma refer la DJ-ii de muzica mainstream din ROMANIA. Tu imi dai un link despre muzica de afara. E ca si cum eu scriu un articol despre Logan si tu imi dai in cap cu site-ul Audi. In acelasi timp, notiunile de minima politete te obliga sa te prezinti inainte de a incepe o conversatie. Cine esti si ce treaba ai cu meseria asta? Vreuna? Eu nu cred… Frustrarea este, insa, mare. Spumegari placute in continuare, domnule.
@Marian Articolul meu NU ia in discutie modul in care un DJ alege sa mixeze. Nici calitatea muzicii pe care o pune el. Daca piesa e hit, iar tie nu-ti place, asta nu inseamna ca nu o pui, daca esti DJ mainstream. Cat despre programe facute de acasa, lucrez de 4 ani cu Olix. La Partydul Kiss FM (cu “y”, de la party) NICIODATA nu a exista un set prefabricat. Daca ai sa te uiti vreodata la ce face Olix in club, vei vedea. Multumesc de aprecieri.
@Mihai Deci nu. 🙂 Asa nu.
@dan herciu Domnule Herciu, voi incepe prin a va felicita pentru talentul Dvs. literar, net superior majoritatii celor ce au comentat aici. De dragul unei polemici bine condimentate, va voi raspunde, desi buna-crestere ma indeamna sa nu o fac.
Pentru ca v-ati referit la cei sapte ani de acasa, va voi aduce si eu aminte de un element esential al Codului Bunelor Maniere. O conversatie intre doi oameni educati (in orice domeniu) se poarta de pe picior de egalitate. Eu, stimate domnule Herciu, nu stiu cine sunteti. Nu stiu ce fel de experienta incomensurabila va da Domniei Voastre puterea sa ma nimiciti cu atata ura prost deghizata in figuri de stil vag puerile. V-as ruga, daca nu va suparati, sa va prezentati mai amanuntit. Multumesc anticipat.
Apoi, pentru a raspunde restului comentariului Dvs. grandilocvent, sarind, din politete, peste unele greseli de ortografie si punctuatie pe care le pun pe seama ravnei cu care v-ati grabit sa aruncati cu imprecatii, va voi aduce aminte politicos ca aveti intotdeauna libertatea la opinie. Insa si libertatea la a fi atent. Eu n-am jignit o intreaba breasla prin acest articol, ci am incercat sa spun ca ne aflam intr-o conjunctura care va cerne niste valori.
Apologia hiturilor de radio din Romania nu trebuie facuta. Ea trebuie cautata in neuronii publicului care cere acele piese. Daca sunteti chiar interesat despre alcatuirea unui post de radio cum este cel la care lucrez, va invit sa consultati internetul. Veti vedea acolo ca radioul nu mai este demult in epoca in care se emitea de pe vapoare ruginite din largul marii (daca stiti la care etapa a istoriei muzicii ma refer), ci a ajuns la nivel de stiinta.
O seara placuta va doresc.
Desi frustrarea-i mare…
@olix Thx, bro, pentru sprijin. Cu un singur lucru nu voi fi, insa, niciodata de acord. Nu poti, ca DJ, sa vii cu programul de acasa. Pentru ca n-ai cum vreodata sa anticipezi felul in care publicul va reactiona. Si tu stii foarte bine ca asa este, ca doar muncim impreuna de 4 ani.
Vreau sa incep prin faptul k unii Dj pun muzica de pe un soft anume si nu dupa Playere…eu consider ca e ca si kand ai veni cu un castofon si baga muzik de pe radio …in fine 😉 Muzica in general cea comerciala o intalnim des in cluburile din romania si nu numai …dak nu simti aceeasi stare pe care o simte si publicul atunci………. iti strangi bagajelele si te duci acasa.Nu neeaparat trebuie ca sa ai cat mai multe hit’uri de top k sa mentii lumea in picoare…in fine fiecare cu parerea lor…
Site-ul cu muzica de afara era de fapt de aseara din St Petersburg(centru vechi)LIVE STREAM!!!
Cat despre frustarea mea,te asigur ca nu am nici cea mai mica frustrare iar cunostinte muzicale am daca asta iti era nedumerirea,cat despre spumegarile mele,te asigur ca nici dintr-acelea nu am.
Sunt atat de multe probleme in tara asta,iar pe domnia ta te intereseaza cine e al mai bun sau mai prost dj(tara arde si baba isi piaptana f**cii).
Raman la parerea mea umila ca”mai bine taci sa creada lumea ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu” sau daca tot ai atatea cuvinte in vocabular si nu stii ce sa faci cu ele mai bine scrie despre ce intereseaza pe majoritatea si incearca sa schimbi ceva in tara asta daca poti,decat sa te intereseze cui i se tropaie beat-urile prin cine stie ce maghernita.
SI ca sa inchei,spumeg cand ii vad p-ai mai mari si anume parlamentari si deputati,cum ii doare in cur de noi toti(de tine inclusiv,chiar daca esti la radio).
Spor la scris.
Am citit si eu majoritatea comentariilor si nu vad decat acelasi subiect de discutie, DIGITAL vs PLAYERE. Desi am vazut foarte multi oameni de muzica non-comerciala, nu stiu cati dintre ei stiu faptul ca cel mai mare dj de techno Richie Hawtin, pune digital, are sync-ul mereu activat. Unii dintre cei mai mari dj-ei din Romania de muzica underground (Dj Optick, Adrian Eftimie, Vali Barbulescu etc.) pun DIGITAL, si totusi lumea se simte foarte bine pe seturile lor. Nu stiu cat de mult conteaza de pe ce pui (NU SUNT DE ACORD CU SETUL FACUT DE ACASA, aici vorbesc despre DJ-ii PUB-uri) ci cat de mult conteaza cum se simte lumea. EXEMPLU: Vin cu un ipod il lipesc sub pupitru si ii dau play, si ma fac ca mixez, crezi ca ii intereseaza pe vreo unu din public ca eu doar ma prefac? Sau pe el il intereseaza cat de bine se simte?
Cat despre muzica comerciala, ca DJ de PUB, trebuie sa ai tehnica de mixat in ceea ce priveste hip-hop-ul, r&b-ul, rock&roll-ul etc. Nu poti sa astepti sa se termine piesa si dupa ii dai play. Cat despre acel SYNC, nu mereu poti sa-l folosesti, deoarece mai sunt piese in care TRAKTOR-ul nu-ti gaseste BPM-ul corect, si daca nu ai “ureche” o dai in bara, sau sari peste acea piesa (caz intalnit :)) ) Am vazut mai sus un comentariu de genul ca in cluburile de comert vezi numai oameni care isi etaleaza impresiile. CORECT! Dar sa stii ca am avut ocazia sa vad cluburi de comert in care publicul a aratat ca au venit sa se distreze, nu se faca parada modei.
Cat despre Partydul Kiss FM, vreau sa zic ca nu impresionati cu nimic Dj-ii si MC-ii din Romania. Fara suparare Dan, dar inafara de tipat, si bine cunoscutul “ha hu hi” mai nimic. Si cat despre olix, muzica buna, dar uneori aud niste gafe foarte mari. Cum sa pui tu piesa originala de la Deepcentral – Ca o stea? Esti intr-un PUB sau CLUB, nu esti intr-o DISCOTECA in care iau gagica si o balansez stanga dreapta pe “blues-uri”. Sunt o gramada de remixuri, care transforma dintr-o piesa de radio, intr-o piesa care se poate dansa in club.
Sper ca nu am jignit cu nimic, nu asta a fost intentia, ci a termina odata subiectele DIGITAL VS PLAYER, sau COMERT VS UNDERGROUND (desi nu se vor termina niciodata).
Mamăăăă, ce de comentarii! La articolele de suflet nu ai atâtea comentarii, dar când scrii despre artiști ies la suprafață orgoliile.
Și eu mă gândeam deunăzi cum se vor descurca DJ-ii din noua generație apărută o dată cu explozia popcorn-ului 🙂 acum că muzica s-a diversificat (din nou). Pentru MC, recunoaște!, perioada asta e mult mai ofertantă, pentru că melodiile au mai multe cuvinte (din nou) și te poți agăța de expresii și de vorbe de duh și de rime ca să ridici oamenii. Că pe vremea popcornului erau 2-3 versuri care se tot repetau și în rest bum-bum 🙂
Pana acum le-au fost utile din pacate. Am tot auzit digei care le-au pus si au avut succes in serile respective. Patronii si clientii au fost multumiti…din pacate. Sper sa fie cum zici tu, sa fie nevoie de reprize mai lungi si remixurile sa devina inutile, daca nu sunt deja 🙂 Bine, se pot folosi ca si tranzitii. Cred ca stii la ce ma refer 🙂
Imi pare rau dar trebuie sa intervin aici (poate,cel mai probabil,nepoliticos)…(Inainte de toate,nu am orgoliu fata de nimeni si nici ciuda…sunt un practicant in meseria de MC/DJ si am vazut amandoua laturile in 5 ani de meserie) ..dar totusi :
1.Un DJ e acel om care stie sa puna orice gen de muzica (Prin asta s-a categorisit acest hobby/job pentru majoritatea persoanelor in cauza si care au dorit sa ofere publicului o multitudine de melodii legate intre ele)
2.Legat de consola ? vad dj care trec de la 80 la 128 cu sync si probabil ai fi uimit sa vezi diferente 🙂 (Sunt personal, chiar si eu un om cu consola din motive financiare)
3.Partea underground e stricta si oamenii aia asculta mai multe sunete decat astia cu “Mare cultura muzicala si experienta”,nu ca aceleasi trompetisme/saxofonisme de la “faimoasele porcarii media” care ne sunt difuzate ! Asa ca jos palaria pentru ei si nu ar trebui comentat aspectul asta !
4.Exista libertatea de a alege ! Exista 2-3-4 rezidenti la un club ? fiecare are o zi 100% asadar poti sa-l vizitezi pe cel care iti aduce cel mai mare sentiment si feeling intr-o noapte de club (La fel si daca e vorba de invitati)
5.”problema” cu bpm-ul si popcornul Romanesc de fapt,nu e o problema ! Piese cu bpm intre 70 si 110 au existat si vor exista inca din ani indepartati (Muzica retro,care la randui are si ea hituri prezente in mintea oamenilor si nu epuizate de sistemul epuizat de HEAVY ROTATION oferit de radiourile din tara)
6.DJ-ii care se ocupa de nunti/botezuri/majorate etc nu ar trebui sa fie privilegiati datorita cuvantului “MANELE”.Nu e un gen ce ne cinsteste pe noi in tara ? Reprezentantii de gen si-au gasit loc pe piata romaneasca datorita vocii si apoi a versurilor !
7.Eu sustin ce a zis @Adrian Funk ! Nu mi se pare logic ca acele cluburi de mainstream bazate pe comert s-au impus in Romania ! M-am saturat sa aud la Dus/ in masina/ in tren/ la radio/ sau sa vad videoclipurile acelor piese extra difuzate de catre voi pana si la TV.
Am ajuns sa ma plictisesc intr-un club ca si client datorita voua,radiofonilor,care TAMPITI lumea cu aceleasi magarii muzicale si care, la un club deschis 7 zile din 7 ,vei auzi cu siguranta repetari ale pieselor in zile diferite (SINCER NU MA INCANTA ASTA) ! Avem peste 10.000 de piese NOI zilnic si le alegem pe cele mai proaste ! Asta e vina voastra,ca le mai si difuzati ! Un DJ se prezinta ca fiind cu un stil propriu,neinfluentat de gusturile sau trairile cuiva !
Am vazut acest post pe facebook ! Imi pare rau daca am jignit pe cineva (nu a fost cu intentie) ! Mi-am dat cu parerea si cred ca am facut-o la modul cel mai cinstit !
Bun, hai sa facem asa, ca sa ne intelegem:
Exista, in problema expusa de tine, doua categorii de dj: dj-ii cu nume(invitati), gen(nominalizam de dragul discutiei mai multe stiluri ale sferei house) Rynno, Optick si Olix, chiar daca el nu se considera dj, si dj-ii rezidenti.
Presupunem ca tu esti patron de club. Rezidentul tau e unul de o calitate peste media tarii, care poate duce cu succes un program. Traim in era in care ai acces la aproape orice, online, deci poate avea, in principiu, orice piesa. Pentru ce iti mai trebuie dj-ul invitat, daca iti pune aceeasi muzica? Adica nu vorbim de un concert unde iti vine Rynno dimpreuna cu Sylvia si au program de 45. Vorbim de o seara de club in care vine X si pune 4 ore.
Ma gandesc ca ar fi datorita stilului pe care il abordeaza, fireste, daca si publicul il agreeaza. Astfel ca il aduci pe Rynno ca sa ai bass pe contre si balans de ‘tza-tza’, pe Optick pentru deep-ish, iar pe Olix pentru o inglobare mai generala a muzicii de pe radio. aceste stiluri sunt date si recunoscute de public datorita unor piese semnate de respectivii sau, in cazul a doi dintre ei, datorita unor emisiuni de radio in care vezi ce se abordeaza.
Astfel, odata cu valul asta de muzica actual, o parte din ascultatori vor merge dupa olix la ‘Da-te-n dragostea mea’, o parte dupa rynno si o parte dupa optick.
Iar acum revin, de la majoritatea dj-ilor invitati se asteapta sa puna acelasi stil de muzica. Acelasi la care au acces si rezidentii. Nu e ok, indiferent ca rezidentul ii poate oferi invitatului un warm-up corect sau nu.
Si vom ajunge iar in punctul in care invitatii isi vor gasi stilul lor aparte iar lumea ii va cere in cluburi pentru el.
Sper ca am fost coerent.
De dimineata am citit articolul. Mi s-a parut o analiza interesanta si destul de obiectiva. In comparatie cu alte articole de pe acest blog, nu mi-a trezit mari curiozitati sau emotii.
Acum am citit comentarile. Ehh, alta poveste… mai trista.
Imi starneste dezgust, frica, deznadejde dar si compasiune, caci:
“Caracterul este determinat mai mult de lipsa de anumite experiente decat de acelea pe care un om le-a trait deja.”
eu zic ca esti dornic de atentie si de aceea ai scris acest articol, o persoana constienta cunoaste faptul ca, cu totii suntem diferiti… exista ascultatori pentru toate genurile, iar eu consider ca ascultatorul trebuie sa isi aleaga unde iese in functie de gusturile lui… altfel va risca sa ajunga la million $… sperand sa auda dubstep… oamenii cu adevarat evoluati sunt foarte retinuti fata de astfel de comentarii… mai intai trebuie sa intelegi ce inseamana cu adevarat vibratia si ce efect are asupra phihic-ului uman, atunci ai sa realizezi ca nu are cum sa ne placa tuturor “eu si iarna sunt pe val”, este ca si cand in loc de cafea dimineata vei bea sirop de cirese… pe viitor incearca sa te abtii de la astfel de posturi altfel nu vei fi catalogat decat vb ta un heter… si ce mai cred eu este ca, toti sunteti atat de frustrati pt ca acest curent practic v-a luat toata atentia pe care o aveti voi toti cei care traiti intr-o lume falsa in care aveti exemple doar personaje care apar din ce in ce mai mult pe sticla… si ca habar nu aveti ce presupune evolutia corecta a vietii… app daca iti place eu si iarna sunt pe val… mai trebuie sa mori sa te nasti de vreo 10 ori, apoi vei intelege ce spun eu aici si probabil nu vei mai scrie astfel de posturi… ma repet – din fericire cu totii aratam simtim traim si suntem diferiti… nu avem cum sa gandim ca tine, lasa-ne libertatea de a gandii cu propriul creier ca de aceea il avem. bafta si nu uita smecheria este sa fi om nu o imagine superficiala care doreste sa influenteze prin gandirea lui alte persoane… deci mai bine te opresti si stergi acest post care nu iti va aduce decat energie negativa si te va tine din adevarata evolutie… deschide o carte de psiritualitate si vei realiza despre ce vorbesc, apoi cu siguranta vei sterge acest post.
si app ca vorbeai de manele, este cam singurul gen muzical care nu tine cont de nici o regula de aranjament, asta daca sti ce inseamna aranjamentul unei piese… deci nu prea au un bpm constant sau serii de cate 4 / 8 beat-uri, este muzica lautareasca… nu te mai considera stiutor pt ca esti varza prietenash… stilul muzical mai nou de catre voi astia care cunoasteti productie muzicala este catalogat dupa bpm… hmm… si mai ai curajul sa faci si public acest post ca si cand ai avea cunostinte superioare in muzica… prietene bpm-ul este tempo-ul melodiei si trebuie crescut treptat, tocmai de aceea existe warm up, main,, afterhours, chill out… pt ca precum in pat, trebuie sa pregatesti femeia nu sa ii intriduci pensiul direct in pasarica gata erectat… pt ca s-ar putea sa nu ii placa sau sa o doara, si app exista femei ce adora sa faca dragoste lent si ajung la cel mai intens orgasm… este valabil si in muzica… creierul trebuie sa aiba timp sa digere ce asculta… iar multe persoane prefera muzica la un bpm mai scazut si le ofera aceeasi stare precum o ai tu cand asculti skrillex la 130 bpm, te pup si ai grija la ce mai scri ca s-ar putea sa ajungi un nou subiect penibil de discutie, sau poate chiar asta iti doresti… nu conteaza ce subioect esti, conteaza sa fi, in felul acesta iti va creste popularitatea si va creste inima in tine cand va rosti cineva numele tau, daca nu este asa oprestete din scris atatea prostii
Total deacord cu tine , domnule Fintescu .
Eu sunt DJ amator si mixez cu laptopul in fata si consola Traktor … nu inteleg de ce unii oameni nu vor sa inteleaga ca evoluam , cum a ajuns el sa aiba tehnologia unui PC pe telefon asa nu am eu nevoie de CD-uri , vinyl sau USB pt. a duce un party la sfarsit .
Eu o numesc evolutie si prin evolutie ( in context ) inteleg usurarea muncii , daca stam sa ne uitam si Pioneer se poate conecta la laptop si are si buton SYNC , asa trebuie sa fie si un DJ … sa se adapteze cerintelor , doar ”tu” prin intermediul consumatorului ai ajuns sus si tot el te poate baga in uitare !
Lumea e libera sa isi aleaga locurile de distractie , asta e clar . Intr-adevar nu conteaza cum pune dj-ul muzica si cand spun “cum pune ” ma refer la ce fel de device foloseste , dar vad ca publicul fuge din ce in ce mai mult de piesele comerciale / radio . Fie vorba intre noi sunt si piese comerciale bune , care au priza la public dar si multe , scuza-mi expersia , cacaturi . Multi s-au saturat de aceleasi ritmuri / acordeoane / trompete , vor si altceva si daca stam sa dam o tura prin cluburi nu stiu in cate o sa ascultam comert . Mare parte din artistii buni s-au dat pe treaba asta , ca na , din asta iese bani , unora nu prea le-a reusit , altora le-a mers din plin . Parerea mea e ca asta e un subiect destul de sensibil si nu trebuie sa generalizam pe tema asta , e dreptul fiecaruia sa asculte genul preferat de muzica . Nu vreau sa jignesc pe nimeni cu postarea asta ! Seara buna !
n-am intalnit in viata mea un articol atat de eronat despre muzica si dj… si am multi ani de activitate… prima aberatie ai spus-o, unde altundeva decat la inceput, adica in titlu…”se schimba muzica” :))) prietene, muzica s-a schimbat dintotdeauna… daca tu crezi ca muzica anilor 80 seamana cu cea a anilor 90 sau cu cea a anilor 2000, pot sa cred ca probabil ai aparat auditiv…. continui cu alta aberatie ” nu am fost niciodata dj de club, vorbesc in calitate de mc ” pai de ce nu faci prietene un articol despre meseria ta ?? ca si asa cu exceptia a 2 mc , toti sunt varza (apropo, nu vreau sa te intreb unde erai tu acum 14 ani mc, ca te pun intr-o situatie jenanta )… buuunnn… e acum urmeaza bomba care dovedeste ca n-ai nici o treaba cu muzica si anume, aberatiaaa “MC-ul este mult mai in masura sa vorbeasca despre cat de bine se descurca un DJ la munca, dat fiind faptul ca el nu trebuie sa apese butoane si deci poate sta cu ochii la public mereu” :)))) pai prieteneee intr-un club doar dj-ul apasa pe butoane… dupa logica ta, toti, inclusiv femeia de servici , se pricep la muzica, in afara de dj…ca deh…el e cu ochii in butoane :)))))) glumesc :))) hai sa-ti zic un secret prietene (again) un dj bun simte sala…eh ?? ce zici de asta ?? daca o stiai, o spuneai…sa vada lumea ce destept esti… un dj bun, construieste un program, si-i aduce pe oameni acolo unde vrea el…deci treaba cu uitatul in sala e frectie la picior de lemn….si culmea…seamana cu articolul tau… apropo…nu te mai baga nici la detalii tehnice ca si acolo esti praf, dar n-am eu timp sa ti le explic !!! te pup !! p.s. sper ca acum nu o sa faci un articol cu ceva mecanica auto :))) stai la meseria ta !!
N-am inteles si nu voi intelege niciodata aceasta clubareala unde niste indivizi dau mai mult din maini decat din picioare. E un ritm care se repeta obsesiv si nimic altceva. Muzica adevarata e cea care se face, nu cea care se mixeaza. Jos palaria pentru DJ-ii care stiu sa faca muzica!
Salutare tuturor.
Sunt de acord cu tot ce zici. A fi dj nu inseamna a fi dresor de animale cum se considera unii gen Alin. Nu lumea tre sa se adapteze muzicii tale. Toti avem gusturi similare dar si total diferite. Ca si Disc Jokey trebuie sa distrezi lumea, sa fii in stare sa faci lumea sa tipe sa cante sa strige cu tine pe piesele mixate de tine, nu sa pui muzica pentru tine ca nu ai rezolvat nimic si nu ajungi nicaieri. NU vei putea fi apreciat de nimeni. Gata cu anti-comercialul pe care tot il aud de la niste persoane care cunosc doar un gen muzical, fara nici o cultura muzicala. Noi romanii am inventat un gen muzical numit popcorn suntem in top-uri in toata lumea, dar in tara noastra suntem criticati mereu.
Toata viata mea am mixat pe cdj-uri Pioneer de la 100 pana la 2000, le ador si le iubesc. Dar apreciez persoane care fac senzatie si atmosfera cu orice tip de instrument posibil.
daca “nu esti dj”…cum poti sa vorbesti despre cum ar trebui sa fie un dj?!..cum naiba?1 eh…asta ne da cu 10 ani inapoi….oamenii,voi…astia de vorbiti fara sa stiti!…e plin de oameni care nu sunt pe treaba lor……mc,….care stiu cum e sa fii dj….sau dj -i care stiu cum e sa fii mc!..dar daca nu esti…de unde stii tu ?! te duci cu masina..la service……si vin astia de fac cu totul altceva,si-si dau cu parerea…”nu e bine asa,ca stiu eu…”
si inca ceva…dj ul….care pune numai ce vor “oamenii”..nu e dj…
dj-ul care nu are personalitate..nu e dj! e lingau! la fel ca si mc-ul…..care in loc sa si faca treaba isi da cu parerea! si de unde stii tu “mc-ule” care e treaba cu evoulutia ca dj?! ma rog…….
dj-eala nu e o meserie…e o stare de spirit! daca nu vrei,nu te duci sa pui muzica! care e problema?!
nu prea scriu eu pe forumuri…dar…”ia uite nene ,cine s a apucat sa “dea lectii de dj-eala…”…..cineva care nu e dj! foarte tare!:)
deci,dj-ilor……..nu puneti muzica de la radio,lumea e deja saturata de ce aude la radio!…cum ar fi ca in cluburi…sa fie numai muzica de la radio?1 ca naiba….
aaa…..si inca ceva………..muzica la radio e dictata..de ce se asculta in cluburi…nu invers!
Imi place articolul si m-as bucura moolt sa vad o schimbare,deoarece pana acum am fost dat de cateva ori la oparte de acei dj fara experienta doar pe baza de pile, am cerut sa fiu testat pentru a se convinge de calitatiile mele si totusi pilele altora mi-au luat-o in fata asa ca m-as bucura nespus sa pot sa ma afirm prin talentul meu si cunostiintele dobandite in perioada de practica si sa mai scapam de toti acei “dj” de sufragerie…
mai baieti nimic nu este inposibil numai ca pe langa a fi un simplu punator de muzica trebuie sa simti publicul si sa sti cand sa shimbi ritmul(bpm-ul). nu mi se pare complicat.eu ascult seturile voastre in cautare de noi remuxuri sau eventuale piese … totusi fara intentie sa par rautacioas as vrea sa va vad pe voi rezidenti intr-un singur club 6 luni…
cu siguranta nu ati mai gandi ca acum. putini au norocul de a fi promovati sa ajung unde sunteti voi … absolut orice dj are succes in locatii diferite si super promovat pe radio..
In calitatea mea de dj de evenimente cred ca cea mai buna mizica este aceia care da o stare,un gand,o motivatie ….
Imi explica si mie cineva ce inseamna disonante si mixat pe contra ??? 😀 Please!
Disonanta se refera la mixatul a doua piese care sunt pe game diferite. E ca si cum o solista ar canta pe o nota iar negativul ar fi pe cu totul alta.
Mixatul pe contra este tot un fel de “tropaiala” dar mai organizata. Mai exact, beat-ul celor doua piese este acelasi, insa sincronizarea este incalecata, in sensul ca, kick-urile se intercaleaza.
mie ca pasionat de dansuri latino cea mai mare porcarie ca sa nu spun altfel mi se pare atunci cand pe parcursul diferitelor piese este pronunta numele cantaretului sau al dj-ului. poate vreau sa traiesc acea melodie la maxim si nu vreau sa ma zgarie pe creier cum isi pronunta x sau y numele ca toti manelistii. ar fi minunat daca ar exista vreo metoda prin care sa se elimine numele artistului chiar daca ar exista riscul ca melodia sa fie distorsionata