ÎN SFÂRŞIT, STREAMING-UL DE MUZICĂ ARE MAI MULŢI ABONAŢI DECÂT NETFLIX.

Crește puterea streaming-ului în industria muzicală globală, dar mai e mult până departe.

În ultima jumătate de deceniu, numărul oamenilor care plătesc abonament pentru servicii de muzică a fost mereu mai mic decât numărul celor care plătesc doar pentru un serviciu de TV şi filme – Netflix.

Spre exemplu, la sfârşitul anului 2015, organizația IFPI, reprezntând muzica înregistrată la nivel global, sărbătorea faptul că aproximativ 68 de milioane de oameni plăteau pentru servicii precum Spotify şi Apple Music (lansat în Iunie 2015).

Cu toate acestea, Netflix a declarat investitorilor săi că, fix în aceeași perioadă, erau aproximativ 71 de milioane de oameni care plăteau abonamente pentru serviciile lor.

Anul trecut, industria muzicală a reuşit să se cațere pe primul loc, în ciuda succesului înregistrat de Netflix odată cu lansarea serialului science-fiction “Stranger Things”.

Conform unui reportaj recent făcut de respectatul blog de music business Midia, la sfârşitul anului 2016 erau 100.4 milioane de oameni cu abonamente plătite pentru streaming.

Mark Mulligan, angajat al companiei, estimează că în jur de 43 de milioane erau abonați la Spotify, 20,9 de milioane la Apple Music, 6,9 milioane la Deezer, 4,5 milioane la Napster şi doar 1 milion la TIDAL. Restul abonamentelor erau făcute pentru  alte servicii de muzică.

Acest total de 100,4 de milioane de abonaţi reprezintă o creștere anuală de 48%, față de statisticile IFPI din 2015 (68 de milioane, după cum vă zisei mai sus).

Compania Netflix a estimat că anul 2016 se va încheia cu 87,8 milioane de abonamente plătite – adică 24% mai mult decât  trimestrul 4 din 2015 (70,8 milioane).

Dacă privim şi din alte puncte de vedere, Netflix s-ar putea să dea în continuare rușine industriei muzicale.

Compania prevede o cifră de afaceri de 2,34 miliarde de dolari în trimestrul 4, ca urmare a  veniturilor din trimestrul 3, care au depășit pentru prima oară 2 miliarde de dolari (până în Septembrie).

În 2016, Netflix a agonisit venituri de cam $8,28 miliarde pentru streaming. Venitul net al companiei anul trecut a fost de 52 de milioane de dolari în trimestrul 3, 41 de milioane de dolari în trimestrul 2 şi  27,7 milioane în trimestrul 1 – având un profit total de 119,9 milioane în 9 luni.

Veniturile companiei Spotify pe anul 2015 au fost de „doar” $2,18 miliarde – însă cu o pierdere anuală de 194 de milioane.

În plus ia să ne gândim noi că aproximativ 77 de milioane de oameni folosesc platforma video Amazon Prime (şi sunt abonaţi la Amazon Prime) – asta însemnând că, împreună, Amazon şi Netflix au o audienţă cu mult peste Apple, Spotify, Deezer şi Napster la un loc.

Deocamdată…

sursa: MusicBusiness Worldwide

sursa imagine: MIDIA