Zilele în care companii uriașe cumpără cu totul deținători independenți de drepturi sunt din nou aici. Și, iaca poznă, taman ce se mai pregătește o sesiune de shopping.
Vă povesteam săptămâna trecută cum Sony a pus mâna pe casa de discuri / distribuitorul de metale Century Media pentru aproximativ 17 milioane de dolari. Asta după ce, anul trecut, tot Sony a mai cumpărat un distribuitor britanic, Essential Music & Media, pentru 3.7 milioane de lire sterline și cel mai renumit label de muzică dance, Ministry of Sound, pentru 67 de milioane de lire sterline.
Iaca vine o veste și mai nouă! Cică label-ul olandez de muzică electronică Spinnin’ Records ar cam fi scos la mezat – și se zvonește că există cel puțin doi majori cărora le cam curge băluța după compania asta. Zvonurile zic că atât Sony cât și Warner sunt în cursa pentru achiziționarea Spinnin’, asta în afară de niște fonduri de investiții private care fac și ele curte aceleiași firme. Cică BMG nu s-ar băga deloc tura asta. Prețul, după cât se aude, ar fi undeva în zona a 100 de milioane de dolari.
Spinnin’ Records, care se autointitulează cu multă încredere în sine “cea mai importantă casă de discuri din lume”, a fost fondată în 1999 de Eelko van Kooten și Roger de Graaf. Unul din bunurile sale cele mai de preț este canalul de YouTube care se laudă cu mai bine de 17 milioane de abonați – ceea ce îl plasează pe un mai mult decăt onorabil loc 24 în lume, ca nivel de subscriberi. Cu sediul în Hilversum, Olanda, Spinnin’ a lansat muzica unor artiști precum Martin Solveig, Armand van Helden, Fedde le Grand și Tiesto.
Unul din cei mai importanți artiști ai săi, Martin Garrix, a părăsit Spinnin’ în 2015 – și puțin mai târziu a semnat un contract global direct cu Sony.
Dacă săptămâna trecută vorbeam despre majori care înghit independenți mai mult sau mai puțin piperniciți, de data asta vorbim despre o achiziție importantă rău în industria muzicală. Una care ar face din majorul câștigător un major și mai major, ca să zic așa. Și, precum spune un vechi proverb malgaș, cu cât e majorul mai major, cu atât duhnește mai tare a monopol.
sursa: Music Business Worldwide