Variante audio pentru articolul ăsta găsiți pe YouTube, SoundCloud și iTunes. Oriunde vă simțiți voi bine, nu uitați să dați subscribe! Mulțumesc!
Ticketmaster, companie din cadrul mamutului Live Nation, a dat în judecată două companii din S.U.A., acuzându-le că au folosit tehnologie de tip “bot” (care e o prescurtare de la “robot”, nu vă mai gândiți la prostii) pentru a cumpăra bilete la mai multe concerte.
După cum s-a tot scris, boții ăștia le permit celor de-i folosesc să cumpere teancuri de bilete la concertele unde cererea este foarte mare, pentru ca, mai apoi, acele bilete să fie vândute pe piața secundară înainte ca fanii adevărați să aibă șansa să le cumpere de la primii lor vânzători. Folosirea boților este un subiect unde până și site-urile de ticketing la a doua mână – cum sunt chiar și cele operate de Ticketmaster – au sprijinit mereu ideea de a se introduce mai multe reguli. Și chiar în locurile în care legea nu a introdus în mod specific o interdicție la adresa boților, multe site-uri care vând bilete la prima mână au interzis folosirea lor în secțiunea de “termeni și condiții”.
Hollywood Reporter spune că Ticketmaster a dat în judecată firmele Prestige Entertainment, Renaissance Ventures plus două persoane fizice în legătură cu folosirea boților pentru a cumpăra bilete de pe platforma lor. Ceva mai devreme anul ăsta, Prestige și Renaissance au fost de acord să dea banii împreună pentru a onora acordul de 4,2 milioane de dolari cu Procurorul General al statului New York, Eric Schneiderman – care a fost dintotdeauna un oponent fervent al boților – iar o parte a acestui acord presupunea ca aceste două firme să nu mai folosească boți. Ticketmaster spune că deține dovezi clare că acest acord nu a fost respectat.
“Ticketmaster a descoperit probe care sugerează că Renaissance a încălcat deja acordul continând să folosească boți pentru a cumpăra bilete oferite de Ticketmaster”, se spune în rechizitoriu. Tot acolo se spune că acuzații au ignorat scrisorile din partea avocaților în care li se cerea să înceteze aceste practici.
Mie toată treaba asta cu boții și cu resellerii de bilete îmi aduce aminte de dulcii ani ’90 ai patriei noastre, când boții de azi erau niște băieți cu tenul un pic mai deschis la culoare decât invariabila geacă din piele neagră pe care o purtau pe post de uniformă. Cu o privire conspirativă, băieții ăștia îți șopteau tainic cuvântul magic: “Bilete?” Ei revindeau orice, până și bilete la film, ca să nu mai vorbim de concerte, meciuri și alte evenimente din astea majore, care pe vremea aia erau atât de puține, încât n-aveau cum să nu fie sold out. Acum, de când boții automatizați le-au luat locul, oare ce s-o fi ales de ei?
Lăsând gluma la o parte, dacă alea două firme prinse cu mâța-n sac și care trăiesc din comisionul de samsar pe bilete de concert au fost de acord să scoată de la teșcherea 4 miloane de parai ca să scape necondamnate, își permit să continue să încalce legea, oare câți bani sunt în industria de live la ăia, ‘colo, peste gârla cea mare?
sursa: Complete Music Update