Universal Music e pă valoare. Ori 3.

Valoarea Universal Music Group s-a triplat în ultimii patru ani și a ajuns acum la aproximativ 20 de miliarde de Euro.

Cine zice treaba asta? Păi șefii ăi mai mari, cu ocazia întâlnirii anuale a acționarilor care s-a întâmplat la Paris, în 25 aprilie.

Frédéric Crépin, Consilier General, membru în boardul de management Vivendi, a vorbit despre evaluările anterioare ale UMG la acest eveniment, care a avut loc la L’Olympia. El a povestit despre cele două tentative de preluare ale grupului, tentative care au avut loc în ultimii 5 ani, ambele fiind respinse de compania mamă a UMG, Vivendi.

Prima s-a înâmplat în martie 2013, când a fost primită o ofertă de 6.5 miliarde de Euro. Crépin n-a zis cine a făcut oferta, însă gura lumii zvonește că ar fi vorba despre gigantul japonez de telecomunicații Softbank. I s-a dat cu tifla.

Rapoartele vremii sugerează că Softbank s-a retras după ce a făcut o ofertă de 8,5 miliarde de Euro. Conform spuselor lui Crépin, un alt dornic ar fi fost gata să sape în buzunare după 13,5 miliarde de Euro pentru UMG în 2015. Vivendi a respins din nou oferta, cam în același timp în care investitorul P. Schoenfeld Asset Management LP recomanda companiei franceze să mărite UMG cât mai grabnic.

Interesant e că Președintele Vivendi (care deține și 20% din companie), Vincent Bolloré, le-a spus acționarilor azi că există bănci care evaluează UMG la 20 de miliarde de Euro. Cifrele astea sugerează că prețul la care este evaluat UMG s-a triplat de când la conducere se află Sir Lucian Grainge (foto).

Grainge a fost numit CEO la UMG în 2010 și apoi a fost promovat în postul de Președinte și CEO în 2011. În primul său an ca Președinte, a executat achiziția de 1,2 miliarde de Euro a celui „de-al patrulea major” – EMI Music. Tranzacția a fost aprobată în 2012, dar UMG a fost forțat de regulile Comisiei Europene să vândă Parlophone (care include drepturile pentru artiști precum David Bowie, Pink Floyd și Coldplay). Label-ul a fost cumpărat de Warner Music Group în 2013.

Contextul în care trebuie așezate sumele vehiculate mai sus este următorul: IFPI (Federața Internațională a Industriei Fonografice) a declarat că veniturile globale din muzica înregistrată au crescut cu 5,9% în 2016, ajungând la 15,7 miliarde de dolari.

Vicepreședintele Executiv pentru Strategie Digitală Michael Nash, într-un discurs public ținut la Londra, a salutat revenirea industriei muzicale, dar a subliniat că Universal trebuie să continue să fie „neobosit în eforturile sale de a dezvolta și profita de oportunitățile transformaționale.”

El a zis așa: „N-avem noi un glob de cristal, dar un lucru e clar: companiile din industria muzicală trebuie să preia inițiativa; să continue procesul de transformare; să alinieze invoația din modelul de business cu cea din tehnologie; și să continue să dezvolte modul în care artiștii noștri pot interacționa cu fanii.”

În aprilie, Universal a devenit prima casă de discuri majoră care a semnat un nou contract de licențiere pe termen lung cu liderul global al pieței de streaming, Spotify. Majorul și-a câștigat dreptul de a-și lansa noile albume în segmentul premium al serviciului de streaming pentru intervale de două săptămâni, precum și un acces fără precedent la informație.

V-am mai povestit eu cu ceva timp în urmă că Universal Music Group a raportat venituri record de 5,26 miliarde de Euro în 2016, iar treaba asta s-a întâmplat mai ales datorită unei creșteri cu 55,5% a veniturilor din streaming. Ei bine, pe această cale vă anunț că e oficială treaba: UMG a depășit Canal+ și a devenit cea mai valoroasă subsidiară Vivendi.

sursa: Music Business Worldwide

sursa imagine: Scoop Nest