Status pandemie Covid-19
Au trecut 4 săptămâni și o zi de când autoritățile au emis și pus în aplicare primele măsuri de luptă împotriva Covid-19. Ele au vizat, atunci, evenimentele de mai mult de 1.000 de oameni. În 28 de zile s-a ajuns la stare de urgență națională și o serie de măsuri drastice, între care interzicerea liberei circulații a populației și carantinarea totală a unor zone și orașe din țara noastră.
Între timp, numărul de cazuri confirmate în România ajunsese duminică, 29 martie, la 3864, cu 251 confirmate în precedentele 24 de ore. Asta înseamnă cu 2100 de cazuri mai multe decât săptămâna trecută. Adică o creștere de 119,04%. Numărul de decese la noi in țară ajunsese la 148, cu 110 mai multe decât săptămâna trecută. La nivel global, media de creștere zilnică a cazurilor confirmate în ultima săptămână a fost de 5,83%, cu o diferenta in minus de 6.78%. Adică au fost semnalate cu 54,2% mai puține cazuri. Cifrele astea globale și naționale ne pot indica faptul că pandemia pierde din putere la nivel global, dar în România încă nu s-a atins punctul maxim.
Nu dau informațiile astea ca să ne panicăm mai tare, ci le dau pentru că eu consider că e imperios necesar să fim realiști în perioada asta, să rămânem cu toții calmi și cu picioarele pe pământ și, mai ales, să nu avem așteptări false nici cu plus, nici cu minus.
Analiză de comunicare.
Am analizat comunicarea de criză a artiștilor acum două săptămâni și am descoperit, sincer să fiu, niște chestii foarte mișto pe de-o parte și foarte… cum să zic io… interesante pe de alte părți. Dar mi-am dat seama că pentru noi, cei din industrie, comunicarea asta nu e foarte relevantă decât dacă am vrea să avem exemple de “așa da” și “așa nu”.
După feedback-ul foarte mișto pe care l-am primit la podcastul de săptămâna trecută, după încă un episod foarte mișto de #MMBinterviews cu Iulia Popovici, episod din care am aflat despre felul dezatruos în care a comunicat U.C.M.R. – A.D.A. în criza asta și după o nouă inițiativă foarte mișto marca Global Records, care a publicat micro-ghid fiscal pentru cei din industria muzicală în aceste momente, m-am hotărât să arunc o privire mai atentă asupra felului în care au comunicat marii jucători din industria muzicală românească în această criză.
Am luat O.G.C.-urile și cele mai mari case de discuri din țară la puricat. Adică site-urile, paginile de Facebook, Instagram-urile și canalele de YouTube ale: Cat Music, Roton, Universal Romania, MediaPro Music, UCMR – ADA, CREDIDAM și UPFR.
N-am intrat foarte tare în cifre, am spus doar câți followers au fiecare pe fiecare canal de comunicare, am dat numărul total de postări din 8 martie până în 5 aprilie, câte postări despre Covid-19 sunt, ce fel de postări și, acolo unde e cazul, am să și comentez.
Vă avertizez că am lăsat zemoasele O.G.C.-uri la final. Au fost câteva minute pe care le-am petrecut hotărându-mă dacă să dau rezultate și în scris. Și m-am hotărât. Nu le dau. Va trebui să ascultați podcastul dacă le doriți. Dau așa, doar câteva chestii din casă despre fiecare.
Cat Music e pe locul 1 la absența pandemiei din comunicare. Roton e un pic în pană de idei originale. Universal Music România e destul de tare, doar că nu pare să fie deloc din România. MediaPro Music mi-a cam plăcut. Global Records primesc premiul pentru comunicator în vreme de criză din partea mea.
La ogeceuri e jale în primul rând pentru că ele ar fi trebuit să fie organizațiile care să aibă grijă de membrii lor și să comunice corect și coerent informații care să le fie de ajutor. Asta ca să nu încep să dau exemple de pe afară, unde ogeceurile se implică activ, cu bani, pentru sprijinirea membrilor, că o dau în hatereală. Pentru UPFR pandemie înseamnă doar program modificat, dar și introducerea termenului “telemuncă”, vajnic reprezentant al limbii de lemn nedat la rindea. CREDIDAM oferă niște jumătăți de informații eronate care nu pot decât dăuna. Iar UCMR-ADA a pornit într-o luptă care există doar în căpșorul cuiva de acolo, dar care n-are cum să se termine bine pentru nimeni.
Podcast: Play in new window | Download
Subscribe: RSS
podcastu' lu' Fintescu se aude si pe: