Termenul ăsta de “gatekeeper” vine din știința comunicării și, pentru un neofit, poate avea un sens destul de alunecos. De fapt nu-i așa. Gatekeper-ii sunt entități care, prin poziția și experiența pe care le au, pot certifica din punct de vedere calitativ un mesaj prin simplă participare la comunicarea lui. Iar pe noi, ăștia din industria muzicală, mesajul care ne doare cel mai tare este piesa sau albumul sau muzica toată.
Ei bine, nu tre’ să fi citit cine știe cât în domeniul ăsta ca să înțelegeți că, în prezent, se lansează mult prea multă muzică. De-asta rolul lor, al gatekeeperilor care îți certifică anumite calități, a devenit mult mai important decât a fost vreodată.
Un gatekeeper poate fi oricine și orice: un impresar sau un manager cunoscut de toată industria, un radio local sau unul național, o casă de discuri, o țară.
Iar concluzia episodului de azi este una singură: dacă tu vrei să cucerești lumea cu muzica ta, strategia trebuie concepută ca un lung lanț de cuceriri de gatekeeperi. Fără ei, apar ratarea și frustrarea. Iar ăștia sunt cei mai mari dușmani pe care ți-i poți face în viață, dar mai ales în acest domeniu.
Recomand, pentru o mai bună înțelegere a episodului de azi, și ascultarea acestui episod.
sursa imagini: medium.com
Podcast: Play in new window | Download
Subscribe: RSS
podcastu' lu' Fintescu se aude si pe: