Spotify are un nou țel în viață: să-și lanseze propriul echipament hardware, inspirându-se, evident, de la boxa Echo a Amazonienilor, aia de e ea șmecheră tare pe comenzile vocale. Surpriza s-a desprins ușurel dintr-un anunț de angajare pe care l-a postat Spotify, un anunț în care se caută un Senior Product Manager for Hardware care să locuiască în Stockholm.
Scris negru pe alb în textul anunțului de angajare zice așa: că cică Spotify ar vrea să creeze un “produs care să-și definească propria cateogrie, la fel ca Pebble Watch, Amazon Echo și Snap Spectacles.” O fi negru pe alb, da’ clar nu prea e, pentru că aceste trei chestiuțe enumerate mai sus sunt cât se poate de diferite între ele.
Echo aia a lu’ Amazon, după cum s-a tot vorbit în ultima vreme, este o boxă activată de voce (sau un accesoriu pentru boxă, în cazul lui Echo Dot), care este operat de asistentul AI de la Amazon, Alexa.
Snap Spectacles, pe de altă parte, sunt o pereche de ochelari de soare care le permit userilor să înregistreze 10 secunde de material video pe care apoi îl pot posta cu ușurință online. Au fost creați de Snap Inc., gigantul rețelelor sociale – care, apropo, a fost listat la bursă de curând și a terminat prima zi în această calitate cu acțiunile sale înregistrând o creștere de 44% față de nivelul pe care îl aveau la deschidere. (Dacă a existat vreodată o frază care să-i înmoaie genunchii lui Daniel Ek, apăi asta e… 44%… Mult!)
Probabil cel mai ciudat din cele trei exemple date în anunțul Spotify e Pebble Watch. Majoritatea îl categorisesc drept fiind primul smartwatch care a avut succes comercial. Pebble-ul 3G, susținut de Kickstarter, a fost un deschizător de drumuri pentru Apple Watch. Pebble a început să se vândă în 2013, dar viața i-a fost foarte scurtă: un an.
Chestia care unește aceste trei obiecte citate de Spotify? Toate erau inovatoare din punct de vedere tehnologic față de tot ce era pe piață la momentul apariției lor. Așa că, orice drăcovenie cu ghivent ar inventa Spotify, nu vă așteptați să fie un “avem și noi un telefon” sau “uite boxa noastră care seamănă cu a lor, da’ e mai mișto.” Se pare că se lasă cu revoluție.
Orice ar inventa oamenii proaspăt angajați de companie, va fi – după cum zice și anunțul – “despre echipament hardware conectat la Internet (și) softul care îl operează.” De la catindați se cere să “lucreze împreună cu furnizorii / producătorii pentru a livra o experiență Spotify optimă către milioane de utilizatori.”
Dacă le iese, profitul pe care îl va face Spotify în domeniul aparaturii electronice va fi cu mult mai mare decât cel rezultat din licențierea de muzică – un concept care cu siguranță că l-ar cam ferici atât pe Daniel Ek, cât și pe investitorii lui.
Între timp, la Spotify pe site, mai e disponibil un job foarte interesant pentru un Product Manager – Voice. Ducând mai departe paralela cu boxa Echo de la Amazon, anunțul zice așa: “Ca Product Manager – Voice veți fi responsabil pentru strategia și implementarea comenzii vocale în Spotify, dar și în alte aplicații. Veți lucra îndeaproape cu echipa de “User interaction” și cu toți Product Managerii platformelor unde comanda vocală este aplicabilă, pentru a vă asigura că vocea există peste tot, coerent, întru beneficiul clienților noștri finali. De asemenea, veți lucra cu toți furnizorii majori de platforme din sfera de voce pentru a vă asigura că Spotify constituie o experiență excelentă pe acele platforme.”
Acuma, între noi fie vorba, că doar noi citim articolul ăsta, oricum și-ar ambala Spotify ideea, tot a imitație miroase. Iar nebunia asta cu comanda vocală, care pare să fie strechea anului 2017 pentru toată lumea din tech, e o treabă care s-ar putea să ne scape de o mare problemă: tastatul, ultima vestigie a limbajului scris. Nu știu al cui e viitorul, da’, dacă nici măcar cu buricele deștelor pe “qwerty” nu ne mai plimbăm, al gramaticii sigur nu e.
Sursa: Music Business Worldwide