Jay Z și Live Nation bat palma pentru un nou parteneriat pe termen lung pentru Roc Nation

În 2008, Jay Z și Live Nation au bătut palma pentru un contract în valoare de 150 de milioane de dolari, care avea să se întindă pe 10 anișori și să cuprindă în brațele-i vânjoase următoarele 3 albume ale lui Jah. La felul doi în meniul contractului se afla publishing cât cuprinde plus alte bunătăți, cu garnitură de Roc Nation, care este un joint venture între Jay și Live Nation. Și cum se cam apropia termenul contractului, Live Nation s-a grăbit să anunțe încă de acum câteva săptămâni că a semnat un nou contract cu Jay și ca își va păstra acțiunile din Roc Nation. Despre tot ce înseamnă afaceri în viața lui Jay Z a scris Zack O’Malley Greenburg o carte excelentă, a cărei recenzie scrisă de mine o găsiți aici.
„Live Nation are un nou contract pe termen lung cu Jay Z și ne așteptăm să continuăm a fi acționari în Roc Nation încă mulți ani de acum încolo”, a declarat reprezentantul lor pentru Billboard.
Evident că nu se știu condițiile noului contract, dar din tot ce se poate observa așa, de pe dinafară, el nu pare să fie o prelungire a prezentului acord 360. Ăsta nou pare să se axeze mai mult pe tot ce înseamnă touring Jay Z.
Jay Z și Live Nation vor continua să se ocupe împreună de managementul Roc Nation și de toată muzica pe care firma o deține. Ceea ce e mare lucru, dat fiind faptul că Live Nation a lăsat cele mai multe contracte 360 pe care le semnase în trecut să ajungă la termen fără să vrea să le prelungească și a renunțat și la drepturile asupra înregistrărilor. Bine, fie vorba între noi, prin niște companii în care sunt parteneri, Live Nation își menține întrucâtva statutul de label. Și da, Roc Nation e una din ele.
Au existat niște zvonuri conform cărora Jay Z ar fi avut de gând să ofere partea pe care o deține Live Nation în Roc Nation băiețeilor de la Universal Music Group, care este distribuitorul lui Roc Nation și labelul-mamă al Def Jam – pe care Jay Z a condus-o ca președinte și CEO între 2004 și 2007 – ca și a primei sale case de discuri, Roc-A-Fella Records. Așa-i că-i atât de complicată încrengătura asta, încât începe să semene a telenovelă? Ei bine, zvonurile au fost dezmințite imediat.

Un alt zvon zicea cum că sfârșitul primului contract va detona o clauză vinde-cumpără, unde fie Jay, fie Live Nation aveau posibilitatea de a vinde partea lor din firmă sau de a-i cumpăra acțiunile celuilalt; nici zvonul ăsta nu s-a dovedit a avea vreun iz de adevăr, cea mai puternică dovadă în acest sens fiind declarația de confirmare a prelungirii colaborării făcută de Live Nation.

Dacă punem asta lângă articolul de acum câteva săptămâni, în care vorbeam despre foamea de achiziții care nu pare să se ostoiască deloc la Live Nation, cred că am șanse minime spre nule de a greși dacă numesc firma asta una din cele mai dinamice pe care le are industria muzicală de pe Terra în prezent. Comparativ cu viteza de melc astmatic pe care o au majorii în business-ul ăsta, mie Live Nation chiar mi se pare gata să se ia la trântă cu prezentul.

sursa: Billboard

sursa imagini: Medzine